Seletti: Istorija brenda koji je redefinisao granice dizajna
Brend Seletti osnovan je 1964. godine u malom mestu Cicognara, u italijanskoj provinciji Mantova, od strane Romana i Marije Seletti. U početku je bio porodična trgovina koja se bavila uvozom kućnih potrepština iz Azije, naročito iz Kine i Tajlanda. Ono što je počelo kao distributerski posao, vremenom se transformisalo u jedan od najuticajnijih dizajnerskih brendova u Evropi, poznat po svom nekonvencionalnom, ironičnom i umetnički angažovanom pristupu.
Od trgovine do umetnosti
Kada je Stefano Seletti preuzeo kreativno vođstvo brenda, Seletti je počeo da se udaljava od standardne proizvodnje i da ulazi u svet autorskog dizajna. Njegova filozofija, nazvana (R)Evolution, podrazumeva stalno pomeranje granica između funkcionalnosti i umetnosti, između svakodnevnog i izuzetnog. Seletti ne teži savršenstvu – on slavi greške, disharmoniju i emociju.
Saradnje koje su oblikovale identitet brenda
Seletti je postao poznat po saradnjama sa umetnicima i dizajnerima koji dele njegovu viziju:
Toiletpaper Magazine (Maurizio Cattelan & Pierpaolo Ferrari): kolekcije sa nadrealnim, provokativnim motivima koje su završile u MoMA muzeju.
Studio Job: autori Banana lampe i drugih ekscentričnih komada koji kombinuju pop-art i funkcionalnost.
Marcantonio Raimondi Malerba: dizajner Monkey i Mouse lampi, kao i Love in Bloom vaze – predmeta koji unose narativnost u prostor.
Elena Salmistraro: umetnica čiji rad sa Selettijem spaja mitologiju, boje i teksture u poetske forme.

Seletti kao kulturni fenomen
Seletti nije samo dizajn – to je vizuelni jezik koji komunicira sa savremenim društvom. Njegovi proizvodi su prisutni u galerijama, muzejima, ali i u domovima ljudi koji žele da izraze svoj identitet kroz prostor. Brend je uspeo da demokratizuje umetnost, čineći je dostupnom kroz predmete svakodnevne upotrebe.
Curious X u Milanu: Seletti × IQOS i nova scena za dizajn
Na Nedelji dizajna u Milanu, Seletti je u saradnji sa brendom IQOS predstavio projekat Curious X: Sensorium Piazza – postavku koja je tradicionalni italijanski trg čitala kroz savremeni jezik svetla, zvuka, tehnologije i interakcije. Ideja trga kao mesta susreta dobila je novo tumačenje: analogni pejzaž i digitalni kod delovali su kao jedan organizam, a posetioci su ulazili u priču bez klasičnih granica između publike i scene.
Saradnja je najavila šire kreativno poglavlje između oba brenda – dijalog koji se iz izlagačkog okvira preliva u svakodnevicu i nove formate. Umesto jednokratne atrakcije, otvorena je platforma za dalji razvoj sa jasnim fokusom na spoj tehnologije, materijala i estetskog komentara po kojem je Seletti prepoznatljiv.

Uticaj na savremenu kulturu
Seletti je uticao na način na koji se dizajn percipira u širem društvenom kontekstu. Umesto da bude rezervisan za elitne prostore, dizajn postaje sredstvo izražavanja, provokacije i dijaloga. Njegov rad je inspirisao brojne mlađe brendove da se oslobode konvencija i da dizajn koriste kao alat za komunikaciju.
*IQOS nije proizvod bez rizika i sadrži nikotin koji izaziva zavisnost. Samo za punoletne.

Trenutno nema komentara! Budite prvi