5 umetnika koji koriste šljokice u svom stvaralaštvu
Piše: Isidora Spasić
En Veronika Jansen
Ova umetnica fascinirana je svetlom, pa je inkorporiranje šljokica u njene radove došlo sasvim spontano. Sve je počelo kada je slučajno naletela na bočicu glitera, i odlučila da eksperimentiše sa njegovom refleksijom. Najviše od svega, šljokice su je privukle zbog mogućnosti da prikaže boje u svetlucavim tonovima. Kada je uvidela kako šljokice uspevaju da prikažu začudno svetlo, En ih je u potpunosti prisvojila. Iz kantica ona prosipa gliter na pod, dozvoljavajući da se prirodno rasporedi, ali neretko se sve počisti i počinje iz početka, dok se ne dobije savršena „slika”.
Kris Martin
Šljokice na Krisovim slikarskim platnima velikog formata kreiraju utisak psihodeličnog sna. Uz pomoć nijh on prikazuje apstraktne oblake, talase i travu, te tako postiže utisak neobičnog pejzaža. A baš ovakva podloga pogodna je za dalje dodavanje razigranih detalja. To odlično funkcioniše na Krisovim kolažiranim platnima, gde je sve u razbacanim segmentima. On se ne stidi da kombinuje jarke boje, pa odmah pored roze šljokica doda žutu farbu. Upravo te svetlucave i vesele površine na slikama čine ih zabavnim za gledanje.
Alisa Sikelianos-Karter
Alisin umetnički proces sastoji se od nekoliko koraka. Ona prvo na internetu pronalazi slike pletenica i kika, a zatim ih prebacuje u program Photoshop, gde od njih pravi različite upečatljive kompozicije. Može se reći da pomenute kompozicije pre svega podsećaju na Roršahove mrlje i portrete. Nakon što ih odštampa, na red dolaze šljokice. Alisa ih nanosi na delove svojih kompozicija, pa je krajnji rezultat veoma mističan. Umetnica smatra kako šljokice unose suptilan glamur, magiju i luksuz na njene radove. Verovatno je to razlog što posmatrač teško može da odvoji pogled sa njih.
Eboni G. Paterson
Princip po kom Eboni koristi šljokice na svojim slikama zapravo je jedna vrsta zamke. Posmatrač biva privučen raskošnom estetikom, da bi se zatim susreo sa ozbiljnim pitanjima. Teme kojima se Eboni bavi su kompleksne, jer se obično odnose na rasizam i diskriminaciju Crnaca. Ona tretira tamnu stranu istorije i sistematsko nasilje nad ljudima tamnije puti. Ebonina metodologija slična je onoj iz srednjovekovnog slikarstva. Kao što su u to vreme koristili listiće zlata, tako i ova umetnica uz pomoć šljokica želi da istakne važne elemente, ubaci ih u prvi plan, i dodatno osvetli.
Čitra Ganeš
Kada je bila mala, Čitra je koristila gliter za pravljenje kostima i dekoracija tokom praznika. Kasnije, kada je postala edukator, nastavila je sa upotrebom šljokica u radu sa decom. Po njenim rečima, ovaj materijal im je pomogao da se opuste i budu maštoviti. S druge strane, njoj lično je omogućio da svoje duhovite slike i murale obogati živahnim elementima. Baveći se mitologijom i semiotikom superheroja, Čitra je stvorila svoj šareni magični svet, u kom ženski likovi igraju glavnu ulogu.