Izložba „Obznanjivanje” Veljka Vučkovića u prodajnoj galeriji „Beograd”
U prodajnoj galeriji Beograd u četvrtak, 1. septembra, u 19 časova otvarena je izložba Obznanjivanje Veljka Vučkovića. Izložbu možete pogledati do 19. septembra.
Veljko Vučković (1994, Gornji Milanovac) završio je master studije primenjenog slikarstva na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu u klasi prof. Nikole Božovića. Na istom fakultetu je student doktorskih studija. Učestvovao je na 110 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu i 15 puta izlagao samostalno. Umetničko istraživanje Veljka Vučkovića zasniva se na prisvajanju i preoblikovanju postojećih vizuelnih modela preuzetih iz različitih medija popularne kulture. U najnovijem ciklusu slika Obznanjivanje, koje su nastale kao deo doktorskog umetničkog projekta, reč je o frejmovima iz politički angažovanih filmskih ostvarenja reditelja Elija Petrija i Koste Gavrasa nastalih tokom šezdesetih i sedamdesetih godina XX veka.
„Proizvodnja medijskih slika i mogućnost njihovog neograničenog reprodukovanja, u ovom istraživanju postaje neiscrpan izvor dalje manipulacije i umetničke obrade. Procedura nastanka podrazumeva odabir, prisvajanje i dekonstrukciju filmskih isečaka, digitalno preuređivanje fragmenata, montažu, kolažiranje, a potom njihovo transponovanje na platno. Izbor kadrova nije uvek zasnovan na ključnim događajima, već je fokus na onim gde je radnja svedena na detalje i gestove u kojima se iščitavaju naznake budućih akcija i namera protagonista. Osim u međusobnim odnosima predstavljenih ličnosti, unutrašnja napetost iščitava se uporedo u preplitanju i sučeljavanju filmske i življene realnosti.
Poput situacija na renesansnim kompozicijama pogledi i gestovi protagonista u filmskim scenama susreću se i komuniciraju pod uglom, a dejstva elemenata prenose se iz prvog u drugi plan. U tom smislu bi se procedure tradicionalnog slikarskog medija i filmske režije mogle posmatrati kao reverzibilne. Crno-beli valerski odnosi, a posebno zamućenje pozadine ima dvojaku funkciju – s jedne strane predstavlja parafrazu filmskih strategija razdvajanja planova, dok sa druge strane upućuje na materijalnost izvođenja tradicionalnog slikarskog medija. Moglo bi se reći da se ovde događa transverzija piktorijalnosti filmskog kadra u filmičnost slikanog prizora.” Sanja Todosijević, istoričar umetnosti (iz predgovora kataloga)
Naslovna fotografija: The Wrongdoing, ulje na platnu, 50×40 cm, 2022.