Izložba „rev0.5 #ffffff” Konstantinosa Petrovića
U Galeriji Doma omladine Beograda, do 15. maja 2022, možete da pogledate izložbu Konstantinosa Petrovića – rev0.5 #ffffff.
Projekat pod nazivom #ffffff predstavlja skup/kolekciju raznih predmeta/objekata/radova čije je sakupljanje započeto 2019. godine, i još uvek je u procesu kolektovanja. Kolekcija se sastoji iz predmeta koji se mogu sortirati u više kategorija, dok je osnov sakupljanja – boja predmeta. Predmeti mogu biti visokotiražno štampani, mašinski stvoreni, serijske proizvodnje, liveni, 3d printani, raznih materijala, veličine i oblika.
Prva faza projekta je uočavanje likovnog potencijala predmeta, koji na osnovu boje, forme, dimenzije, čine segment likovne kompozicije koja je promenljiva, proizvoljna u odnosu na prostor ili površinu na kojoj se gradi.
Druga faza je uočavanje količine i sličnosti bojenih predmeta, zatim i uočavanje fabričkih grešaka u štampi i proizvodnji. Tako nastaju kolekcije u kolekciji, odnosno podkategorije predmeta koji su istih boja, po istom principu proizvedeni, odnosno iz iste serijske proizvodnje, ali sa uočljivim varijacijama. Na osnovu toga autor formira i sledeću fazu.
U ovoj fazi, analogno prolazi kroz digitalno, te daje opet analogni uzorak boje kao verifikacija varijabli digitalne štampe i serijskih tiraža. Na ovaj način, usled nesavršenosti senzora i opreme za štampanje, nova boja uvek odstupa od prvobitne, tako da se višestrukim ponavljanjem postupka svaki put dobija drugačiji rezultat, udaljavajući se od prvobitnog bojenog uzorka.
Poslednja faza projekta se ne bazira na direktnim dodavanjem novih predmeta u kompozicije i promišljanju o likovno-estetskom potencijalu organizacije, već autor rad okreće ka crtežu, odnosno tabelama koje sadrže podatke o medijumu uz pomoć kojeg nastaje crtež.
Konstantinos Petrović svoj rad bazira na procesu kontinuiranog prikupljanja i klasifikovanja bojenih uzoraka, koji kodiranjem na osnovu boje, gube svoje značenje i pređašnju funkciju. Na taj način radovi postaju svojevrsne „kolekcije”, koje za cilj imaju izazivanje intenzivnog vizuelnog nadražaja kod posmatrača, a sve u svrhu preispitivanja fenomena konzumerizma.
Naslovna fotografija: Promo