Joan Buržoa stigao u Beograd, počinje Beogradski festival igre
Na beogradski aerodrom sinoć je sleteo Joan Buržoa. Ovog umetnika, koga kritika često naziva čarobnjakom kaleidoskopskog talenta, sačekao je tim Beogradskog festivala igre, predvođen Ajom Jung.
Joan Buržoa neprestano ruši granice između različitih umetničkih formi, a ovo je prvi put da će njegove radove videti beogradska publika.
Pregovori traju nekoliko godina, jer nije jednostavno pronaći pravi prostor za njegove radove.
Niske tavanice, uska ulazna vrata, nepristupačni hodnici, čine samo neke od prepreka…
Ipak, kada postoji iskrena želja umetnika, može se pronaći i način da se radovi redizajniraju tako da ispune dve etaže Bioskopa Balkan u samom centru Beograda.
„Da, donosimo pet različitih instalacija! Publika će se kretati kroz prostor i imati priliku da otkrije ozbiljan deo mog umetničkog opusa. Uostalom, postoje festivali koji imaju posebnu energiju i vrednost, i za koje jednostavno morate da stvorite nešto novo. Takav je Beogradski festival igre”, kaže Joan Buržoa.
Od 7-9 marta, Bioskop Balkan će otvoriti svoja vrata šest puta, a svako vođenje kroz najpoznatije instalacije izuzetnog umetnika, pratiće do 100 ljudi.
„Izračunali smo da je to maksimalan broj kako bi svi mogli da uživaju u komadima. Videćete čuvenu platformu koja se okreće, stepenice, igračicu koja hoda na ogromnoj lopti… Moje postavke biće odevene u novo ruho, jer ih adaptiramo prema prostoru. Performanse uvek morate prilagoditi lokaciji i energiji prostora. Sada smo imali komplikovan zahtev pred sobom, ali tragamo za rešenjima, jer sve mora da bude savršeno. Uostalom, i vaš festival se dogodi nakon mnogo rada, upornosti, balansiranja, akrobatskih i nadljudskih napora koje ulažu organizatori. Ovo je naša prva saradnja i moj prvi susret sa Beogradom”, otkriva Buržoa.
U svetu visoke mode prepoznaju ga kao saradnika brenda Luj Viton. Pozorišna publika ga pamti kao igrača i kao direktora Koreografskog centra u Grenoblu nakon čijeg rukovođenja više ništa neće biti isto.
Za korisnike Epla on potpisuje poznate aplikacije, a na desetine hiljada posetilaca pariskog Luvra očarao je čuvenom instalacijom sa ogromnim stepenicamama koje se vrte i sa kojih igrači padaju i dižu se kao dečije igračke…
Uostalom, ko još nije video muzičke spotove za Harija Stajlsa, Selenu Gomez ili poslednjeg pobednika Festivala u San Remu, Marka Mengonija?