10 najčuvenijih reklama svih vremena
U vreme Netflix-a, HBO Max-a i drugih striming platformi lako je uživati u različitim igranim i dokumentarnim sadržajima bez prekida sa reklamama. Doskora, međutim, a za neke i dalje, reklame su bile sastavni deo gledalačkog iskustva.
Iako čak 76% ljudi menja kanal kada reklame dođu na red, nema sumnje da nisu sve reklame jednako iritantne, štaviše neke su i veoma zabavne. To sigurno važi za sledećih deset, koje spadaju u najčuvenije reklame u istoriji televizije.
Apple 1984 (1984)
Ova reklama za računar Mekintoš delo je slavnog reditelja Ridlija Skota. Ona je inspirisana romanom 1984 Džordža Orvela i emitovana je samo jednom, tokom Superboula 1984.
Wendy’s Where’s the Beef? (1984)
U ovoj zabavnoj reklami, lanac restorana brze hrane Wendy’s direktno se obračunava sa svojim konkurentima, McDonald’s-om i Burger King-om. On ih, naime, optužuje da stavljaju premalo mesa u svoje burgere. „Where’s the Beef?” je postala popularna replika u SAD.
Tootsie Pop How Many Licks? (1968)
Animirani dečak u ovoj reklami pita različite divlje životinje koliko je potrebno puta lizati lizalicu Tootsie Pop da bi se došlo do središnjeg dela od čokolade. Na kraju dobija tačan odgovor od gospodina sove, a on glasi – tri.
Coca-Cola Meet Joe Greene (1979)
Coca-Cola je 1979. snimila reklamu sa popularnim igračem američkog fudbala, Džoom Grinom. Reklama prikazuje susret slavnog sportiste i njegovog najvećeg mladog fana, koji mu ustupa svoju flašu popularnog gaziranog napitka kako bi ga oraspoložio posle teške utakmice.
Budweiser Whassup?! (1999)
Ova čuvena reklama je bila omiljena među muškarcima širom sveta. Zanimljivo je da su likove iz nje momci imitirali i u zemljama u kojima se opšte nije prodavalo Budweiser pivo.
McDonald’s The Showdown (1993)
Slavni košarkaši Majkl Džordan i Leri Bird se u ovoj reklami takmiče u šutiranju za McDonald’s-ov Big Mac. Oni počinju od laganih zicera, da bi na kraju šutirali na koš sa nebodera.
Energizer Escape of the Bunny (1989)
Teško je napraviti zabavnu reklamu za baterije, ali je brendu Energizer to pošlo za rukom još davne 1989.
Dos Equis Most Interesting Man in the World (2007)
Pre emitovanja ove reklame, proizvođaču piva Dos Equis nisu cvetale ruže. Međutim, nakon što se „najinteresantniji čovek na svetu” pojavio na malim ekranima, prodaja ovog brenda je skočila za čak 22%.
Old Spice The Man Your Man Could Smell Like (2010)
Iza ove smešne reklame stoji agencija Wieden+Kennedy. Njen glavni protagonista se na šaljiv način obraća svim damama koje gledaju i upoređuje sebe sa njihovim momcima. Naravno, on je za razliku od njih prava prilika, a ponajviše zbog toga što koristi Old Spice gel za tuširanje.
Always Like a Girl (2015)
Brend Always je ovom reklamom želeo da skrene pažnju na štetne predrasude o ženama i ohrabri ljude da prestanu da razmišljaju na ovaj način.
Izvor: Quality Logo Products