8 filmova koji su neočekivano izostavljeni sa liste nominacija za Oskare
Nakon dugog iščekivanja i nagađanja, konačno smo dobili listu nominacija za Oskare. Psihodrama The Power of the Dog nominovana je u čak 12 kategorija, što nije nezasluženo, ali opet jeste pomalo iznenađujuće.
Svoje mesto na listi sa nekoliko nominacija pronašli su i Dune, Belfast, West Side Story, ali bilo je nekoliko iznenađenja po pitanju filmova koji nisu nominovani, a koje je većina očekivala na ovoj listi. U nastavku možete pronaći nekoliko takvih primera.
Uprkos tome što je za vreme pandemije snimio dva veoma upečatljiva ostvarenja, čini se da Ridli Skot ove godine nije imao sreće. Ovaj film se nije pokazao kao bioskopski mamac, iako su oni koji su ga pogledali imali uglavnom reči hvale, ali ipak se očekivalo da će biti prisutan u nominacijama. Ovo je kompleksna i ambiciozna priča o istorijskoj nepravdi koju treba ispraviti, koja sa sobom donosi odlične glumačke doprinose Meta Dejmona, Adama Drajvera, Džodi Komer i Bena Afleka, koji je nažalost nominovan za Zlatnu malinu.
Dear Evan Hansen
Mjuzikli nisu baš bili najpopularniji žanr u poslenje vreme, iako neki od njih jesu dobili bar poneki pozitivni komentar, a čini se da je ovaj film prošao najgore od svih. Uprkos tome što je u pitanju adaptacija komada nagrađenog Tonijem, za koji su mnogi verovali da će postati omiljeno među fanovima, odmah po objavljivanju prve fotografije glavnog lika stvari su pošle po zlu. Prvo su svi ismevali njegov autfit, a nakon toga je i ovaj film nominovan za Zlatnu malinu.
The Unforgivable
Uprkos tome što je ovaj film bio među najgledanijim na Netfliksu i što je Sandra Bulok postala prva žena sa dva ostvarenja na toj listi, publika i kritičari nisu bili blagonakloni u svojim ocenama. Tema i pristup trebalo je da budu mamac za Oskar – Sandra Bulok je bivša robijašica koja je upravo izašla iz zatvora nakon služenja kazne za ubistvo, a sve je namerno rađeno tako da ona izgleda neglamurozno i kao antiheroj koji tek treba da zasluži poverenje publike.
Iako je ovaj film podelio publiku i kritičare, verovalo se da će na kraju sezone ipak zaslužiti nekoliko nominacija. Na kraju je dobio „utešnu“ nominaciju u kategoriji najbolje šminke i frizure, a najveće iznenađenje je što Lejdi Gaga nije nominovana. I njena gluma nije se dopala svima, ali dobila je daleko više pohvala nego njen kolega iz filma Džared Leto. Međutim, to ipak nije bilo dovoljno, pa će njeni fanovi morati da sačekaju neko naredno ostvarenje da je ponovo bodre.
Joe Bell
Reditelj Reinaldo Markus Grin uspeh je da ostvari uspeh svojim filmom King Richard, ali njegovo drugo prošlogodišnje ostvarenje nije prošlo isto. Ovde je u pitanu još jedna biografska priča, i to o ocu tinejdžera homoseksualca koji se ubio. Film je po premijeri dobio mešovite kritike i nije bio u fokusu javnosti ni naknadno, ali ima onih koji su verovali da je makar Mark Volberg zaslužio nominaciju za jednu od svojih najboljih rola u karijeri.
Cyrano
Još jedna potvrda teze da mjuzikli nisu prošli baš najbolje ove godine, iako je ovaj film dobio jednu nominaciju za dizajn kostima. Džo Rajt uspeo je da snimi film u Italiji usred svih problema sa korona virusom i napočetku, film je dobijao pozitivne kritike. Poneki su mislili da će makar Piter Dinklidž biti nominovan zbog svoje uloge, ali ni taj deo nije se ostvario.
The Tender Bar
Džordž Kluni mahom se povukao iz glume i fokusirao na režiju, ali njegova poslednja ostvarenja nisu bila preterano uspešna po pitanju nagrada. Ovaj film nije uspeo da privuče puno pažnje kritičara i publike, iako se skoro svi slažu da je Ben Aflek ostvario sjajnu ulogu. On je za to dobio makar nominaciju za Zlatni globus, a ovde je, kao i ceo film, bio bez uspeha.
Žanr muzičkih biografija je jedan od najeksploatisanijih kada su filmovi u pitanju, mada oni i dalje prolaze uglavnom dobro sa nominacijama i nagradama. Ovaj konkretni primer je izuzetak od tog pravila, gde sjajna rola Dženifer Hadson, koja već ima jedan Oskar, nije bila dovoljna za nominaciju, uprkos tome što je sama Areta Frenklin odobrila njen izbor. Presuda o filmu bila je da je on rađen previše šablonski i bez duše, bez drugih iskupljujućih kvaliteta.
Izvor: The Guardian
Naslovna fotografija: Fabio Lovino/AP