• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Type and hit Enter to search

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle

Bog na nebu, a na zemlji kum: Kritika mini-serije „The Offer“

Zoran Janković
16.05.2022. 4 Mins Read Film/TV

Krajnji ishod nije uvek takav, bude tu i jezivih promašaja i pokliznuća, ali nekada je naprosto krajnji ishod okupljenih talenata logičan ishod sabiranja njihovih pojedinačnih talenata, a ponekad i njihovih posebnosti. U slučaju biografske mini-serije The Offer, tog svečarskog proizvoda studija Paramaunt povodom pola veka od premijernih prikazivanja Kopolinog znamenitog filma Kum (The Godfather) krajnji utisak je dosta blizu drugopomenutog ishoda – reč je o vrlo dobroj seriji, gde su se umeća okupljenih – scenariste Majkla Tolkina (autora scenarija za Altmanovog Igrača i nezaboravnog U mračnom svetu dilera), reditelja Dekstera Flečera, nekada ne toliko prestižnog britanskog filmskog epizodiste, a od pre desetak godina vrsnog reditelja (režirao je filmove Edi zvani Orao, kao i biopik o Eltonu Džonu), te glumaca, među kojima prednjače Majls Teler, Metju Gud, Džuno Templ, Đovani Ribizi… fino sabrala i urimovala, te je The Offer svakako vredna gledanja i mino pomenutog svečarskog sentimenta.

Ova serija detaljistički prati nastanak Kopolinog Kuma – počev od činjenice da je istoimeni roman Marija Puza otkupljen (po holivudskim merilima) za sitne pare, pa preko producentskih lutanja i traganja za rediteljem, a onda i glumačkim ansamblom i silnih nevolja sa italijanskom mafijom (kao i očito osvetoljubivim Frenkom Sinatrom), koja se strastveno i pragmatično upinjala (pa i na njima najbliže i dokazano učinkovite načine) da sabotira početak snimanja i sveukupni rad na filmu, za koji su bili ubeđeni da će biti još jedna karikatura njihovih rabota i manira, ali i uvreda za italijanski rod u celini, pa do samog srećnog kraja.

Ovde stižemo do možda i krunske pohvale za ovaj umešno skockan i skrojen serijski proizvod – autori su, naime, uspeli da sroče desetosatnu seriju koja uglavnom uspeva da natera gledaoce da zaborave da tu prate priču sa srećnim svršetkom, odnosno, The Offer ponudi dosta toga vrednog i zanimljivog što dosta brzo u senku baci činjenicu da je opšte poznato da je Kum, uprkos tom dugom nizu neprilika i prepreka, ipak snimljen, i ne samo to – već je odmah postao ogroman uspeh, a potom i voljen film i već dugo zlatni klasik ne samo Holivuda iz možda kreativno ponajboljih mu dana.

Povezani članci

Otkrivamo deo programa 28. Festivala autorskog filma

Tribina o filmu „Kristina”: Ljubav – ako je ikako moguće…

Dobrim delom taj i takav ishod je posledica ne samo evidentnih umeća gorepobrojanih i istaknutih, već i odraz tu lako zametljive činjenice da je u pitanju i srčano ljubavno pismo onovremenskom Holivudu kada je tako nešto uopšte moglo i da se zgodi – da reditelj tek u, recimo, prvoj petini svoje karijere dobije ovako slasnu i sveobuhvatnu priliku da zablista, da jednu od glavnih rola dobije praktično tek hvaljeni debitant (Al Paćino); a da sve to orkestrira producent tek pristigao na to neprolazno holivudsko bojište (Albert/Al S. Radi koji je ovde ključna uporišna tačka čitave priče), naravno, pod ne baš uvek i nužno prijatnom paskom tada velikog producentskog maga, Roberta/Boba Evansa.

The Offer se lako prati, premda je očekivano donekle razbarušena po pitanju linearnosti pripovedanja i mada pred gledateljstvo uvodi podosta likova koji, mimo svog značaja i golemog uticaja čak i na sudbine holivudskih vojnika i vojničica, prirodno ostaju mimo fokusa pažnje i pomenutih filmofila. To je dosta jednostavna posledica umeća usled koga je priča o nastanku jednog glasovitog filma prevedena u uvek intrigantnije vode studije karaktera (katkad i tipskih) u naglašeno zanimljivim i živopisnim okolnostima. Tako da je u dimenziji uvek dobrodošle, a u isti mah nekako i neretko varljive i skliske univerzalnosti, ovo vrlo dobar televizijski rad sa punim rezonom postojanja, sve i da svesno zanemarimo činjenicu da se njime u neku ruku i u neporecivoj meri obeležava pola veka postojanja referentnog i baš voljenog filmskog klasika.

U drugom uglu, pak, imamo utisak da je The Offer mogla da bude duhovitije ispripovedana, kao i da su neke od glumačkih kreacija (to se pre svega odnosi na komičara Dena Foglera, čija kreacija Frensisa Forda Kopole na mahove prelazi na drugu stranu karikature i karikaturalnog, dok na drugom „tasu“ imamo izrsna izvođenja ovde več pominjanih – Teler, Gud, Templ…), a čini se da ovako detaljistički prikaz mafijaškog fokusa na sabotiranju filmskog Kuma nije samo dramaturška nužnost i uslovnost proistekla iz same priče i njene suštine, nego je bio i danak koji se morao platiti da bi se stiglo do tog gabarita od deset jednosatnih epizoda.

Međutim, krajnji i zbirni utisak (barem na osnovu uzorka dostupnog u ovom trenutku) je svakako preovlađujuće povoljan, a The Offer se, uz to, lako i brzo izdvaja iza aktuelne ne samo anglosaksonske serijske ponude. A, ukoliko ste za takve misaone i idejne, pa onda i emocionalne vratolomije i akrobatike lično kadri, pokušajte da ne skrećete u logičnom pravcu razmišljanja u šta se Holivud izrodio u tom, doduše, dugom međuvremenu, kao i gde je i šta radi i, ono važnije, šta sam Frensis Ford Kopola predstavlja već neko vreme (najmanje tri poslednje decenije). Ume da zaboli.

Fotografije: Paramount

Tags:

frensis ford kopolakum

Povezani članci

Zimsko izdanje Mreže festivala Jadranske regije: Četiri moćne filmske priče iz regiona besplatno online od 10. do 18. decembra

Inspirišite se uz najbolje filmove sa 15. izdanja Beldocsa

Share Article

Follow Me Written By

Zoran Janković

Diplomirani profesor engleskog jezika i književnosti i uporni i ničim izazvani popularizator popularne kulture. Urednik je portala Filmskog centra Srbije. Prikaze iz tekstove iz oblasti muzike, filma i književnosti objavljivao ili objavljuje u narednim medijima: Popboks, Huper, Yellow Cab, Pressing, Hi Files, Status, Optimist, Mediantrop, Etnoumlje, Pazi, snima se, Bookvar, NIN, Espreso Kultura, Film New Europe, Vreme... Čitavog života se spremao za to. Sada čeka da kucne pravi čas pa da napiše i veliki roman za žene.

Ostali članci

Previous

Izložba Slavimira Stojanovića Futra u galeriji Haos

Next

17. Dečji pozorišni festival „Pozorište Zvezdarište”

Next
16.05.2022.

17. Dečji pozorišni festival „Pozorište Zvezdarište”

Previews
16.05.2022.

Izložba Slavimira Stojanovića Futra u galeriji Haos

Najnovije

Ko će od ovih izvođača u Konstraktine cipele: Najzanimljivije domaće pesme koje se takmiče za Evroviziju
CityMagazine
Dženifer Aniston i Adam Sendler se vraćaju u nastavku hit trilera „Murder Mystery 2″
Filip Milosavljević
Sve što smo naučili o životu Pamele Anderson iz novog dokumentarca
Milica Arsić
Najpopularniji narodnjak u Srbiji trenutno „Kosili smo seno“ izgleda da uopšte nije srpska pesma, a evo odakle je
CityMagazine
Ovogodišnja Evrovizija je dobila novi logo, kao i slogan – „Ujedinjeni muzikom“
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Stand-up
  • Predstave
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖