Diznijevi crtaći koji će uskoro postati igrani filmovi
Piše: Ljubisav Panić
Pomamu je lakše opravdati kad postoji trud da se ponudi nešto novo (Maleficent), ali pojedina uskrsnuća crtaća u igranom ruhu prilično su besmislena i svode se na puku kopiju originala (Beauty and the Beast). Uprkos tome, trend je neizbežan tako da vam ovom prilikom predstavljamo deset filmova koji će biti prikazani u bliskoj budućnosti, ali imajte u vidu da Dizni priprema i mnoge druge.
Dumbo
Tim Barton (Big Fish) je jedan od glavnih krivaca što crtaći prelaze u igranu formu. Pre devet godina režirao je film Alice in Wonderland, koji je zaradio više od milijardu dolara u svetu, i pokrenuo seriju rimejkova. Jedinstveni Bartonov talenat sada se vraća na veliko platno s filmom Dumbo. Preslatko slonče sa džinovskim ušima uleteće u bioskope 29. marta uz fantastičnu glumačku postavu (Kolin Farel, Eva Grin, Deni de Vito, Majkl Kiton, Alan Arkin) i obećanje da ćemo dobiti jedinstvenu porodičnu priču.
Aladdin
Radže više nema. Jasmin je jedini ženski lik koji se pojavljuje u animiranom filmu Aladdin i bilo bi neobično da tako ostane i u igranom svetu. Tigar je zato zamenjen Dalijom, služavkom koja će princezi praviti društvo. Da li se u lampi reditelja Gaja Ričija (Snatch) krije još neka promena (u filmu bi trebalo da čujemo nove pesme) otkrićemo 24. maja. Glavne uloge pripale su Meni Masudu (Aladin), Naomi Skot (Jasmin) i Vilu Smitu (duh iz lampe).
The Lion King
Diskutabilno je da li se nova verzija jednog od najomiljenijih crtaća svih vremena može nazvati igranom, a još više šta će se s njom postići. Kada ovog leta digitalni kralj lavova krene u pohod na blagajne, verovatno će oboriti rekorde. S druge strane, ako bude gotovo identičan kao original, kao što se da naslutiti iz trejlera, The Lion King bi snažnije nego ijedan rimejk pre njega mogao postaviti pitanje: ukoliko se izuzme zarada i tehnološko razmetanje, koja je svrha postojanja ovakvog filma? Da li je reditelj Džon Favro (The Jungle Book) ipak odabrao lepši pristup od plagijatorskog videćemo 19. jula.
Lady and the Tramp
Nova verzija priče o uglađenoj keruši i džukcu sa ulice snima se za Diznijev striming servis, koji će postati operativan u ovoj godini. Produkcija za drugačiji format verovatno je odredila i realističnije vizuelne aspekte – za razliku od filmova kakav će biti The Lion King, u filmu Lady and the Tramp trebalo bi da vidimo prave životinje i minimalnu upotrebu efekata. Premijera se očekuje u oktobru.
Mulan
Dizni je pretrpeo ozbiljne kritike kada se pročulo da će u igranoj verziji filma Mulan glumiti belkinja. Prozivke u medijima i preko 100.000 potpisa prikupljenih u peticiji doveli su do toga da uloga na kraju pripadne kineskoj glumici Lju Jifej (The Forbidden Kingdom), koja će sarađivati sa novozelandskom rediteljkom Niki Karo (Whale Rider). Karo je zahvaljujući ovom projektu postala druga žena u istoriji Diznija kojoj je poverena režija filma skupljeg od 100 miliona dolara. Kako će se snaći s ogromnim budžetom videćemo 27. marta 2020. godine.
The Little Mermaid
Arijel je pre tri decenije očarala svet, kako i dolikuje maloj sireni. Preporodila je tada posustali studio Dizni i uvela klasičnu animaciju u razdoblje neprikosnovenog desetogodišnjeg uspeha, koji je danas poznat kao Diznijeva renesansa. Uprkos tome, o igranoj verziji filma The Little Mermaid još uvek nema mnogo podataka. Na lokacijama u Portoriku i Južnoj Africi rediteljsku poziciju mogao bi da zauzme Rob Maršal (Chicago), a uloge Arijel i veštice Ursule navodno su ponuđene Zendaji (Spider-Man: Homecoming) i Lejdi Gagi (A Star Is Born).
Snow White and the Seven Dwarfs
Volt Dizni nikada nije okusio otrovnu jabuku. Njegovo viđenje Snežane i sedam patuljaka donelo mu je samo dobre vesti. Film je premijerno prikazan 1937. godine kao prvi dugometražni animirani film na svetu i zaradio je mnogo novca. Da nedavno nisu osvanule dve igrane verzije na istu temu (Snow White and the Hunstman, Mirror Mirror), Snežanu bismo u novoj Diznijevoj produkciji verovatno videli znatno ranije. Umesto toga, trenutno na scenariju radi Erin Kresida Vilson (The Girl on the Train), a Bendž Pasek i Džastin Pol, autori numera iz mjuzikla La La Land, dobili su zadatak da osmisle nove pesme.
The Hunchback of Notre Dame
Kvazimodo, nažalost, nikada nije mogao da se meri sa popularnijim animiranim junacima, ali uskoro bi trebalo da se nađe u filmu koji će se oslanjati koliko na crtać The Hunchback of Notre Dame, toliko i na klasični roman Viktora Igoa. Glumac Džoš Gad (Beauty and the Beast) preuzeo je producentsku palicu, uz očekivanje da će prihvatiti i naslovnu ulogu. Za scenario je trenutno zadužen Dejvid Henri Hvang (Possession), a muziku će potpisati Alan Menken (Pocahontas) i Stiven Švarc (Enchanted).
The Sword in the Stone
Poslednji animirani film koji se pojavio pre smrti Volta Diznija ponovo je u igri. The Sword in the Stone, novu legendu o malom kralju Arturu, piše Brajan Kogman, scenarista serije Game of Thrones. Za reditelja je odabran Huan Karlos Fresnadiljo (28 Weeks Later), čiji bi mračni stil mogao znatno da doprinese filmu. Sada bi se samo trebalo pobrinuti da madam Mim ostane daleko od svega – toliko je neponovljiva u crtaću da će je teško bilo ko nadmašiti u igranoj verziji.
Lilo & Stitch
Posle filma Tarzan iz 1999. godine, studio Dizni nikada nije uspeo da vrati klasičnu animaciju na stare staze slave. U novom milenijumu, blistali su samo retki izuzeci poput filma Lilo & Stitch. Kombinovanjem pravog okruženja sa kompjuterskom animacijom mali prgavi vanzemaljac ponovo bi trebalo da pronađe dom u rukama devojčice sa idiličnog havajskog ostrva. Nije poznato da li će rimejk biti prikazivan u bioskopima ili na Diznijevom striming servisu.