Filmovi imaju sve kraći bioskopski život, a prosek za 2023. godinu je samo mesec dana
Jedan od trendova koji je sve prisutniji u poslednje vreme je da filmovi imaju sve kraći bioskopski život i da mnogo brže idu na striming servise, a taj prosek u ovoj godini je 30 dana.
Nakon 41 dana u bioskopima i više od 518 miliona dolara zarađenih u američkim bioskopima, animirano ostvarenje Super Mario Braća Film će 16. maja debitovati na striming servisima.
Ovaj blokbaster počeo je da obara neke rekorde, tako da ovaj podatak pomalo iznenađuje jer bi verovatno mogao da zaradi još novca u bioskopima, ali to je odluka koja je u skladu sa mnogim drugim skorašnjim filmovima.
Top Gan: Maverik je, na primer, u trenutku kada je isto vreme bio u bioskopima, zaradio 575 miliona dolara, ali je na striming servise stigao tek 98 dana kasnije.
Međutim, Universal, kuća iza Super Mario Braća Filma, ima pravilo da filmovi koji zarade više od 50 miliona dolara mogu da idu na striming već posle 31 dana.
Februarska procena prosečnog bioskopskog života u šest meseci pre toga bila je 35 dana, a u ovom trenutku ona iznosi 30 dana, što znači da se su filmovi sve kraće u bioskopima.
Pet filmova je bilo u bioskopu duže od 45 dana, ali je, s druge strane, čak 11 bilo prikazivano kraće od tri nedelje.
Šazam! Gnev bogova je u bioskopima tako proveo 21 dan, Zli mrtvi: Buđenje 18 dana pre digitalnog objavljivanja, a film Air je „izdržao” 28 dana.
Izvor: Indie Wire