Filmska jesen
U začudnoj situaciji koja traje od sredine marta, i u kojoj su atrofirali svi rituali koji nas čine živim i živahnim, izgleda da se vratio bioskop. Odlazak u bioskop, kamen temeljac popularne kulture i dalje je poprilično lomljiva i krhka avantura, pomalo introvertna uz finu dozu opasnosti. Kako život jednostavno mora da se nastavi, ali i kako nam se šizofrena budućnost kezi u lice, red je da se utvrdi gradivo iz marta.
KRALJ OSTRVA, Taramount
Iako su digitalne platforme preuzele dobar deo potencijalne distribucije, ipak je red da se ode u filmski mrak i pogleda Napred, Nevidljivi čovek, Loši momci zauvek. Onda da se pruži šansa filmovima s posebnim potrebama (Novi mutanti) i svakako Kralj ostrva. Reditelj ovog filma, prorok savremene sredovečne komedije Džad Apatou, nedavno je izjavio da će kovid-19 situacija ubiti malu nezavisnu komediju i uostalom sve filmove koji nisu blokbasteri. Baš zato, Kralj ostrva je neočekivano najmanje apatouvski film i izgleda kao hibridna tvorevina Sandens festivala i tipične njujorške komedije.
Tu je Pit Dejvidson iz SNL, koji je saradnik i na scenariju, a u pitanju je socijalna dramedija o nemogućnosti asimilacije u društvo, ili novovremenskom buntovništvu mladića čiji je otac, vatrogasac, poginuo u vreme spasavanja preživelih iz kula bliznakinja 11. septembra 2001. Kad očev kolega započne vezu s njegovom majkom (uvek izvanredna Marisa Tomei) započinje niz preokreta koji će afirmativno završiti ovaj ne baš kratki film, ali i svima nama koji živimo u sličnim hibridnim fobijama dati nadu u bolju budućnost ma kako ona ne izgledala tako. Stiv Bušemi nam je pružio oskarovsku epizodu. Dajmo šansu bioskopu…
MULAN, MCF
Jedan od najiščekivanijih „poživljavanja” Diznijevih animiranih klasika je Mulan. Pošto smo (kao) zaboravili na Mazu i Lunju, dolazi nam svež istorijski epik smešten u srednjovekovnu Kinu, i s animiranim starijim bratom baš i nema mnogo veze osim u premisi. U pitanju je raskošan i veličanstven film o požrtvovanju jedne naočigled obične devojke koja sakrije svoj pol i prijavi se u vojnu poštu spasavajući porodično nasleđe.
U #metoo kontekstu nove realnosti i levog fašizma, ovaj film predstavlja izvanrednu savremenu repliku. Ako se pri tome doda i rediteljka Niki Karo, onda poređenje sa sličnim klasicima Džona Vua, Anga Lija ili Žanga Jimoua dobijaju potpuno novu perspektivu. Nedavno blamiranje glavne glumice Jifei Liu u vezi s Hong Kongom uspelo je da odmogne komercijalnom apelu filma, međutim, to ne umanjuje vrednost i zato… dajmo šansu bioskopu…
GRENLAND, Blitz
Dobri stari Nolov obožavalac Džerard Batler opet nam šprahfeleruje kako će još jednom pokušati da spase svet. Za sve nas koji smo zaboravili Deep Impact Mimi Leder i pogotovo 2012 Rolanda Emeriha, stiže film o mogućoj bliskoj budućnosti u kojoj nam preti globalni meteorski ivent, a samim tim i prestanak civilizacije. Izvanredno snimljen uz neke sasvim nove meteorske trikove, Grenland je priča o porodici koja pokušava da se evakuiše do belog kontinenta gde će naći spas. Sentiment Armagedona nek ostane u devedesetim, ovo su nova vremena, nove porodice, nove kataklizme i red je da se odredimo da li bismo više voleli da nestanemo pod meteorskom kišom ili u školi od kapljičastog redara. Dajmo šansu bioskopu, za ovaj film pogotovo…