Gal Gadot i Keri Maligan stižu u naše bioskope sa dva nova kvalitetna filma
I dalje živimo u vremenu globalnih promena u kojima je normalizacija – misaona imenica. Nekadašnji važni rituali odlaska u prodavnicu da kupimo sebi neku sitnicu da se malo razmazimo u ovom večnom pandemijskom trenutku, DVD, blu-rej, ploču, CD, kasetu, knjigu, strip, nestali su u bestragiji svih rituala koji su nestali. Jedan od najvažnijih je „normalan” odlazak u bioskop kao divna povezanost socijalizacije, hodočašća i uživancije. Postajemo sve asocijalniji, zamajavamo sebe onim „kad sve ovo prođe”.
Čudesna žena 1984
Čudesna žena 1984 je film čiji su nas distributeri zamajavali mesecima. Distributere je zamajavala pandemija. I nas zamajava pandemija. Svim moćnim filmovima koji su obećavani za ovu godinu, ističe rok trajanja. Fenomen iščekivanja i anticipacije je prestao da bude faktor, makar kao u vreme večitih stihova „ne, nemoj mi prići”. Ipak, u jeku prigušene novogodišnje euforije, stiže nam Čudesna žena 1984, drugi deo Čudesne žene koji smo toliko očekivali sa svim onim trejlerima i svetlucajućim obećanjima. Pogotovo mi koji smo stasavali osamdesetih jedva čekamo da vidimo da li će Gal Gadot nositi grejače i znojnicu oko glave? Onda onaj ubitačan repetitivan remiksovan ritam benda New Order i njihovog hita Blue Monday? Onda da konačno saznamo kako je preživeo Kris Pajn koji je herojski poginuo 1918? I da vidimo kako izgleda omiljena SNL komičarka Kristin Vig kao Čita.
Kritičari koji su videli film kažu da nećemo biti razočarani. DAPAČE. Tu je i snaga žena, žena reditelj, žena glavni junak, žena glavni negativac to jest žene koje se bore na različitim polovima pravde. Žene koje žive na ostrvu i spremaju se da budu najveće ratnice. Sve je u duhu epohe, osim što su neki drugi narativi zatamnili i „girl power” i „black lives matter” fenomene. Međutim, ono što je najvažnije jeste da se vratimo u bioskop da pogledamo jedan veliki blokbaster. Jer, ako proglase vanredno stanje i lokdaun, a mi u bioskopu, nema nam druge nego da nadoknadimo sve propušteno. A ponavljanje je majka znanja…
BLITZ Film&video distribucija d.o.o.
Početak prikazivanja: 24. decembar
Žena koja obećava
Džad Apatou je nedavno rekao da je ovo najgore vreme za žanr „male komedije”. Izgleda da je ovo najgore vreme za bilo koji žanr. Ovaj film spada u izvanredne, štaviše, kontroverzne komedije izvanredno odglumljene, izuzetno koncipirane, s finim nametljivim cinizmom, tako neobičnom stilskom figurom kad je „ženski” film u pitanju. Rediteljku Emerald Fenel znamo kao veoma zanimljivu glumicu koja je poželela da bude reditelj. Kao Olivija Vajld nedavno, čiji je film Booksmart bio prošlogodišnji nosilac laskave titule magazina UNCUT za najbolji film godine. Emerald je očigledno razvila BFF prijateljstvo s Keri Maligan i pred producente došla sa scenarijom za „revenge porn” komediju. Verovatno niko nije spajao ove podžanrovske kombinacije, ali film je pun pogodak, uz mogućnost i sreću da ga vidimo u bioskopu.
Keri Maligan je nepogrešiva u svojoj glumačkoj igri dvostruke ličnosti tj. zamene identiteta tokom dana i noći. Kao osvetnica muškom rodu za sva zla od Starog zaveta, Maliganova igra na tankom pelivanskom koncu komičarke koja je sve vreme bila zatvorena u telu dramske glumice koja uvek dela iz drugog plana. Zato je ovde neodoljiva. Iako je potrebno izabrati još jedan film za koji je scenario napisala žena koja je isti taj film i režirala a glavni lik je žena, onda pored Čudesne žene 1984 neka to bude Žena koja obećava, nećete se pokajati…