Gledali smo treću sezonu „The Boysˮ, superherojske serije za one koji mrze supereherojske priče
Ono što nam stripovi nude već jako dugo, poslednjih nekoliko godina je i televizisjka produkcija krenula da pravi, a to su superherojske priče za ljude koji ne vole superheroje. Moguće je da vam je sve vezano za njih besmisleno, mlako, sa jednostavnim i dečijim porukama. I to je ok, ali da li ste probali sa novim nizom serija (Watchmen, Legion, Invincible) u kojima su superheroji samo još jedan od šrafova u sistemu zlih vlada sveta? Serija The Boys se kači na taj žanr, a sa svojom trećom sezonom seda na tron i postaje najbolja.
Zamislite situaciju u kojoj je Superman manijakalni psihopata, opijen sa tim koliko je moćan, Wonder Woman jednostavno slaba i naterana da ćuti da ne bi u javnosti isplivala njena LGBT priroda, Flash narcisoidni tip koji pravi stalne greške i „slučajna ubistva” a Aquaman glup i perverzni silovatelj. U takvom svetu, koji oni štite takvi kakvi su, nema mnogo radosti. E otud se stvorila mala jedinica koja kontroliše i bori se protiv svih onih koji imaju super moći, a koriste je samo za svoja lična zadovoljstva. Glavni je Butcher (Karl Urban), ljuti Britanac kojem je upravo psihopata Superman iliti Homelander oteo ženu i silovao. Ekipa je sačinjena od standardnih ljutih boraca u koju uključuju i smotanog klinca (Džek Kvejd) kom je Flash ubio devojku na ulicu u „saobraćajnoj” nesreći i nije odgovarao.
U trećoj sezoni naslovni The Boys su već postali legalna ekipa koja rešava slučajeve, jer previše je mrljanja superheroja, a glavnog negativca Homelander-a (Entoni Star) drže u šaci jer imaju njegove privatne snimke u kojima ubija pun avion nedužnih, a i sam je bio u vezi, u drugoj sezoni, sa Stormfront, superherojkom za koju se ispostavilo da je fašista. Homelander prolazi kroz seriju intervjua gde se pravda da je sve loše što je uradio, uradio zbog ljubavi. Kroz niz intervjua, rijaliti emisija i filmova (da je ovo svet u kom svi ti superheroji učestvuju u svemu šta im Holivud nudi) on pere svoju biografiju ali i postaje sve jači i jači u javnosti, mahom bele konzervativne Amerike.
I tako dobijamo superherojsku priču u kojoj je glavni negativac Supermen koji se sad ponaša kao Donald Tramp. Toliko postaje jak u javnosti da se skoro pa odvaja od Vought kompanije, zle korporacije koja stoji iza svih njih sa supermoćima. Ekipa Boys-a shvata da mora da krene tamo gde nikad nije bila. Prvo su počeli da koriste netestiranu drogu koja im daje moć na 24h da bi mu se suprotstavili, a na koju se navlače kao da koriste heroin. Sa druge strane, iz zimskog sna bude čuvenog superheroja Soldier Boy-a (Džensen Ekls) koji je pod led gurnut jer je bio mnogo moćan, a opasan. On je spreman sad da se osveti svima koji su ga izdali, a ako mu Boys pomognu, ubiće i Homelander-a. Naravno, Soldier Boy je parafraza Captain America, s tim što je u ovom neulepšanom svetu, ovaj Captain America mizogini rasita čiji mozak i rezonavanje su i dalje u ʽ60-im i ʽ70-im. Momci moraju da se slažu s njim jer je u pitanju priča o manjem zlu. Međutim kako vreme bude prolazilo, pitanje je ko je i šta je manje zlo od ova dva manijaka superheroja. Do samog kraja, serija beskrupulozno šiba sa svojim humorom, brutalnostima i scenom superherojskih orgija. Posustaje tek na svom kraju, koji je bio zbrzan i neodgovarajući ostatku epizoda, ali sve u svemu, nije bacio senku na sjajnu sezonu.
Serija često replicira stvarne događaje iz politike i pop kulture. Pa tako pored očiglednih trampovskih izleta Homlander-a, imamo i medije, koji se svi ponašaju kao Fox News, besne naduvane podkastere koji sumnjaju u realnost, reklamu za Pepsi koja „smiruje” rasne tenzije, poznate koji pozivaju na mir pevajući Lenonovu Imagine, sve ono čemu se ceo svet smeje, a plakao bi u prethodnim godinama.
Kreatore serije Erik Kripke uspeo je da zadrži tvrdi pristup obrađivanja svih tema iz stripa. Svet i likovi su bez ulepšavnja, sa šačicom onih koji su zaista dobri i bez mana, koji se trude da, kao u nekom regularnom superherojskom filmu, budu najbolja verzija sebe. Ostatak sveta, čak i oni za koje navijamo, su više antiheroji, grubi likovi, koji znaju da sve ono što rade mora da podnese neku žrtvu.
Na kraju kad se odmaknemo od klasične stripovske podele na dobro i zlo ili u ovom slučaju na svetlo sive i tamno sive boje boraca sa plaštom, hulahopkama i smešnim imenima, ostaju mediji i korporacije u centru stvari kao pravi zlikovci, kao i u stvarnom životu. Otud se The Boys kandiduje za najbolju seriju godine, čak i bez onog superherojskog prideva.
Naslovna fotografija: Amazon Prime Promo