Letterboxd: Zaboravite Rotten Tomatoes, ovu mrežu generacija Z koristi za recenzije filmova
Možda ste negde u prethodnom periodu čuli za Letterboxd i videli da to ima veze sa filmovima, ali vam nije baš bilo najjasnije o čemu se radi.
Tokom prošle decenije Rotten Tomatoes se etablirao kao jedno od najcenjenijih veb mesta za recenzije filmova i godišnje je privlačio milione korisnika.
No, digitalni teškaš dobio je konkurenciju koja je postala hit među generacijom Z, piše Index.hr.
Letterboxd se opisuje kao „društvena mreža za ljubitelje filma” koja korisnicima omogućuje dokumentovanje omiljenih filmova i deljenje iskrenih, brzih recenzija.
Slično kao na Goodreads-u i X-u (bivši Twitter), korisnici mreže Letterboxd mogu da dobiju pratioce i skupe lajkove na svojim recenzijama.
Veb stranicu su pokrenuli programeri aplikacija Karl fon Randou i Metju Bjukenan s Novog Zelanda još 2011. godine. Od tada je Letterboxd privukao oko 10 miliona korisnika, uključujući legendarnog reditelja Martina Skorsezea i glumicu Ajo Edebiri.
Iako je veb stranica prvobitno razvijena kao mesto na kojem ljubitelji filma mogu da dele svoje kritike i preporuke, takođe se pokazala kao hit među generacijom Z koja ostavlja komične sažetke u jednom redu o svim aktuelnim izdanjima.
Letterboxd najviše privlači mlađe korisnike
Prema Mia Marketu, polovina korisnika platforme mlađa je od 35 godina, a najviše ih je u dobi između 16 i 24 godine.
Trenutno se najviše recenziraju Saltburn i Mean Girls, ali i novi film Sofije Kopole Priscilla, koji je dobio brojne pohvale na veb stranici.
„Ona je sve, on je samo Elvis”, napisala je jedna osoba o filmu.
Reditelj Marin Skorseze jedan je od najistaknutijih korisnika ove mreže i može se pohvaliti s impresivnih 330.000 pratilaca.
U novembru 2023. napravio je spisak filmova koji su ga inspirisali za Ubistva pod cvetnim mesecom.
Ajo Edebiri ima 263.000 pratitlaca, a zahvaljujući Letterboxd-u, znamo da među najdraže filmove ubraja Notting Hill, Babe, The Good, The Bad and The Ugly i Phantom Thread.
Izvor: Index.hr