Najbolji režiseri se drže ovih pravila kada snimaju svoja remek-dela
Snimanje filmova je naporan posao, posebno za režisere. Oni moraju da non-stop donose odluke, rešavaju praktične probleme sa ekipom, daju instrukcije glumcima, vode računa da film bude snimljen u skladu sa njihovom artističkom vizijom, i sve to treba da stignu u predviđenom vremenu bez prekoračenja budžeta.
Kada se ima u vidu takav nivo odgovornosti, uopšte nije slučajno da se mnogi režiseri drže određenih pravila kako bi sebi olakšali snimanje filmova, a često ta pravila nameću i drugima na setu. Saznajte u narednim redovima šta Spilberg, Nolan i drugi poznati režiseri zahtevaju od svoje ekipe kada snimaju film.
Martin Skorseze
Autor Taksiste i Razjarenog bika nije poznat kao temperamentan reditelj koji zavodi strahovladu na setu, štaviše, svi koji su radili sa njim kažu da je veoma lak za saradnju, a posebno ga poštuju glumci jer im daje prostor za improvizaciju. Ipak, Skorseze ima jedan zahtev od svih koji su na setu, a to je da ne nose satove. On želi na taj način da im pomogne da se izoluju od ostatka sveta i da u potpunosti budu predani svom poslu.
Čarli Čaplin
Čarli Čaplin je na setu uvek pored sebe imao svoju violinu. On je voleo da je svira na početku radnog dana i tako napravi dobru uvertiru pred težak posao snimanja scena. Ovaj instrument mu je prirastao za srce još od kad je bio dete, a on ga je i zasvirao u filmu Svetlosti pozornice.
Terens Malik
Terens Malik je uvek važio za jednog od najmisterioznijih režisera u Holivudu. Tokom pet decenije svoje karijere, on je uglavnom izbegavao intervjue i retko se pojavljivao na dodelama nagrada. Njegovoj reputaciji čoveka koji drži do svoje privatnosti pomogla je i činjenica da je izričito zabranjivao objavljivanje fotografija sa setova na kojima se on nalazi. Tek sa pojavom pametnih telefona neki su se usudili da prekrše ovo pravilo.
Kristofer Nolan
Da bi bio dovoljno koncentrisan dok stvara svoja komplikovana remek-dela, kao što su Početak, Međuzvezdani i Memento, Kristofer Nolan zabranjuje korišćenje mobilnih telefona na svom setu. On takođe ne dozvoljava pušenje, a Mark Rajlans, koji je igrao u Dankerku, kaže da su i flaše s vodom nepoželjne.
Serđo Leone
Italijanski režiser koji se proslavio tzv. špageti vesternima na svakom svom filmu sarađivao je sa kompozitorom Enjom Morikoneom. Za razliku od tipične prakse, Morikone nije pravio muziku za Leonove filmove po njihovom završetku, već pre početka samog snimanja, što je slavnom reditelju omogućilo da datu muziku pušta na setu i tako stvori adekvatnu atmosferu za snimanje svojih legendarnih scena revolveraških duela.
Stiven Spilberg
Kada je radio na filmu Ajkula, Spilberg je navodno toliko iznervirao članove svoje ekipe da se plašio da će ga gurnuti u vodu za vreme snimanja poslednje velike scene u filmu, u kojoj junak filma konačno ubija ajkulu. Iz tog razloga, on je prepustio snimanje ove scene svom asistentu režije. To se pokazalo kao dobar potez i narednim decenijama Spilberg se trudio da nikada ne bude na setu kada se snima poslednja scena filma.
Izvor: What Culture