Filmsko proleće
Duboka država
Ideja distopijskog filma je varirala još od ranih dana Hladnog rata, kada su se SF ili horor alegorije ticale uglavnom agresije SSSR na Ameriku. Poslednjih godina postoji opseg zanimljivih, čak i naturalističkih filmova koji se tiču izvesne vanzemaljske invazije. Duboka država Ruperta Vajata (nova Planeta majmuna), međutim, pored toga što propoveda ljudsku reakciju na desetogodišnju vazemaljsku okupaciju, pokreće jedan zanimljivi fenomen epohe, a to je pasivnost i aktivnost u vremenu posle Fukujaminog Kraja istorije. Alegorija, metafora ili parabole ovde skoro i da ne postoje već samo pristanak i opresivnost, pasivnost ili revolucija.
Vanzemaljski entiteti su lako doakali da su ljudima najpotrebniji ekonomska sigurnost i politička stabilnost i na taj način. Međutim, kao i u Matriksu ili Rajtovom Na kraju sveta, čovek želi da bude čovek po cenu potpune autodestrukcije. Politička poruka koju nosi ovaj film jeste globalna i tiče se nas ovde kao i onih u Americi ili na Novom Zelandu ili u Severnoj Koreji. Ešton Sanders, Džon Gudmen i Vera Farmiga vuku na davno zaboravljenu estetiku B filma sedamdesetih i osamdesetih, na nivou jednog Karpentera, i zato ovaj film nedvosmisleno može da postane jedan od vrhunaca ove godine.
BLITZ FILM & VIDEO
Početak prikazivanja: 28. mart
Dambo
Jedan od bizarnijih trendova koje danas uživamo jeste oživljavanje Diznijevih animiranih klasika. I da pritom reditelji koji to rade već imaju vizuelni ekscentrični stil. Kako smo preživeli dve verzije Knjige o Džungli ali i Lepoticu i zver, u veoma bliskoj budućnosti nas očekuju Aladin Gaja Ričija, Kralj Lavova Džona Favra, i u najbližoj Dambo u režiji ni manje ni više nego Tima Bartona. Međutim, ako uzmemo u obzir cirkusko okruženje (obožavano od Felinija i Vorhola), onda bi Barton trebalo da se nosi kao „velika riba“ u vodi. Kolin Farel, Deni de Vito, Eva Grin i presimpatična deca glumci tek su dekoracija za CGI letećeg ušatog slončeta koje je pre sedamdeset i kusur godina mamilo uzdahe u animiranoj verziji. S obzirom na to da je svaki milimetar kompanije Dizni proračunat, tako će se ovde naći i večiti hitovi iz izvornika. Ostaje nam samo da vidimo kako se veliki Tim Barton asimilovao u najveći kapitalistički konglomerat. A ne sumnjamo da ćemo svi biti više nego srećni i zadivljeni…
TARAMOUNT
Početak emitovanja: 4. april
Groblje kućnih ljubimaca
Pre tačno trideset godina rediteljka Meri Lambert je snimila ekranizaciju jedne od najstrašnijih novela Stivena Kinga. Malo Ramonsa, malo stravičnih kemp intoniranih kadrova, i publika je bila zadovoljna. Danas, doduše, horori uglavnom teže naturalizmu i nihlizmu, pa u tom smislu pred sobom imamo i te kako strašniju verziju izvornika. Trend dva reditelja imamo i ovde, manje poznati Kevin Kolč i Denis Vidmajer su snimili strahotni horor o ukletom indijanskom zemljištu iz kojeg vaskrsavaju i životinje i ljudi ali s poprilično drugačijom motivacijom i plejlistom na telefonu. Kako je gubitak deteta jedan od najvećih horora u životu, onda je i adekvatno da se horor pojača na 11. Ko se nije skrio, magarac bio.
TARAMOUNT
Početak emitovanja: 11. april
Hotel Mumbaj
Svakodnevno smo svedoci koliko se međunarodni terorizam odomaćio na zemaljskoj kugli i da više niko nije pošteđen. Takođe, filmovi o velikim talačkim krizama, pogotovo po istinitim događajima, uvek su bili uspešni u bioskopima, bilo da je u pitanju Kralj Škotske, Polja smrti ili Argo. Ovog puta imamo još jedan istinit događaj koji se desio 2008. u najmnogoljudnijem indijskom gradu. Kako smo u poslednjih desetak godina navikli, ovaploćenje prosečnog Indijca je odlični Devi Patel, koji je u ovom slučaju svečovek koji će pokušati da spase običan svet od terorista u veoma neobičnoj situaciji. Patel je dokaz da u svakom od nas leži mali heroj.
DEXIN
Početak emitovanja: 11. april