Recenzija serije Swarm: Upoznajte se sa “Stan” kulturom, ako to i sami već niste postali
Nova serija Donalda Glovera i Dženin Nebers je stvorila nadrealni svet, ili imitirala ovaj naš postojeći, uvodeći nas u njega kroz oči poremećene obožavataljke jedne velike svetske zvezde.
Pre nešto više od 20 godina, Eminem je semplovao danas zaboravljenu pevačicu Dido i napravio pesmu “Stan” o svom fanu koji je pogrešno protumačio sve ono što je on u svojim pesmama rekao, a zatim naudio i sebi i svojoj devojci. Pesma je naravno postala veliki hit, ali ni sam reper nije verovao da će ona poslužiti za ime čitave jedne subkulture koja je doduše oduvek postojala, samo sa pojavljivanjem interneta i jačim uticajem medija na ljude je porasla u nešto što je nemoguće ignorisati.
“Stan kultura” u kojoj vaš omiljeni selibriti postaje i najbitnija osoba u vašem životu, zvezda vodilja, a svako ko joj se u najmanju ruku suprotstavi ili ne daj bože je ne voli, postaje pretnja po ceo vaš svet. Upravo je to tema nove serije “Swarm”.
Prvo i osnovno, ne morate da budete neki preveliki fan Bijonse (ali to svakako može da vam se obije o glavu kako će serija pokazati) da biste shvatili da je ovo serija o njoj i njenim fanovima. Samo je promenjeno ime, i snimljene su nove pesme, ali sve ostalo je isto. Njeni fanovi sebe nazivaju “BeyHive” dok će naslov serije biti samo sinonim ili drugo ime za košnicu, a to je Swarm.
U centru priče je Dre (u sjajnoj ulozi koja će joj otvoriti sva vrata – Dominik Fišbek) koju upoznajemo kao povučenu, zbunjenu i nesnađenu devojku koja u životu ima samo najbolju drugaricu i Najdžu, pevačicu koju voli do imbecilnosti celog života. Kad se drugarica nakon raskida sa dečkom ubije, Dre kreće u osvetnički pohod, gde će prvo naleteti na istog tog dečka, a kasnije širom Amerike, u nekoliko godina upoznaće niz tužnih, ekscentričnih i loših ljudi, koji pored svega toga, i ne vole Najdžu, što će Dre pretovriti u krvožednog ubicu.
Kao svojevremeno u “Američkom Psihou”, “Džokeru”, ili kod našeg “Davitelja protiv davitelja”, videćemo potpuno skliznuće u ludilo jedne osobe, koja će mnoge povući sa sobom. Ipak, kreatori serije će probati da nam približe njeno stanje, čisto radi objašnjavanja i neke vrste saosećanja sa njom. Ako je takva vrsta saosećanja u današnje vreme uopšte moguća.
Ono što su Glover i Nabers pokušali da urade je da celu priču postave kao dvosmernu ulicu i da uloga umetnika nije uopšte nevina u celom svom zavodljivom ponašanju kojim preokupira pažnju mnogih, kao i proglašavanje sebe kao nedodirljvo biće koje treba obožavati. Stan kultura ne polazi samo od fana koji je spreman da potroši celu platu za kartu u prvom redu koncerta.
Gloverava prethodna serija “Atlanta” se tek završila, ali po načinu pričanja priče i razmišljanju, on je još uvek u njoj, pa tako labava struktura ove priče koja se proteže u više gradova i godina, više će podsećati na njegovo prethodno delo, što može nekome i da zasmeta, jer neće uvek davati osećaj celine. Međutim, sjajna uloga Dominik Fišbek i bizarni zapleti koji uvek igraju na ivici horora drže pažnju, i od “Swarm” prave autentično delo koje baca novo svetlo na odnosa fanova i zvezda.
A kad smo kod zvezda, pored niza specijalnih gostiju, jednu od uloga je ostvarila i dark pop pevačica Bili Ajliš, u kojoj se sjajno snašla, čime možda otvara prozor u jedan drugačiji vid svoje karijere.