„The Bear” – najnervoznija serija leta, ukusna kao najbolji goveđi sendvič
Televizijske (imaginarne) avanture kuvara nisu uvek najpopualrnija stvar za gledanje, upravo zbog raznih pravih kuvara koji su postali zvezde sa njihovim putopisima ili šouovima u kojim uče i maltretiraju neiskusnije od sebe. Otud vrtoglavi uspeh serije The Bear još više iznenađuje.
Ne znam koliko ste upoznati sa terminom dad rock? Njega mahom koriste muzički kritičari, da bi objasnili neke dobre bendove koji postoje već više od 20 godina na sceni i većinski deo publike im sačinjavaju mahom muškarci koji u svojim 40-im mogu da kažu da aktivno slušaju muziku. Sad, ako su još i prikačili na sebe roditeljske obaveze, onda još i bolje. E pa, pored toga što je dad rock saundtrek sjajne nove serije The Bear, sama radnja i postavka stvari može i da se opiše kroz ovaj žanr o malim junacima koji su puno obećavali ali koji i ne posustaju i probaće da od onoga što imaju stvore nešto veće, jer to je ono što generalno i zaslužuju.
Serija The Bear nas vodi u Čikago, u mali porodični street food restoran, u koji dolazi Karmi, mladi i talentovani kuvar, koji se bavio mnogo komplikovanijim stvarima u fensi restoranama. Samoubistvo brata koji mu je ostavio ovu, pre svega sendvičarnicu, donosi novi izazov. Kako udahnuti profesionalnost mišelinovih zvezdica u prljavi siromašniji kvart, okružen ljudima koji su navikli da rade drugačijim sistemom rada. Pronaći će pomoć u mladoj pripravnici koja dolazi da radi sa njim, jer ona zna ko je on i koliko je veliki talenat u svetu kulinarstva.
Zbog toga, ali i zbog otkrivanja poslova, a boga mi i dugova svog pokojnog brata, kao i o Karmijevim intimnim problemima sa kojima odbija da ide na terapiju, svaka epizoda kuva određenu količinu tenziju i sve je konstantno na ivici pucanja. Da, ekipa vremenom počinje da radi kao tim, ali Karmijeva glava poput ekspres lonca konstantno prokuvava, i dolazi do eksplozije u poslednje dve epizode.
Nećemo sad da spojlujemo, sedite pa gledajte, ali, sedma, pretposlednja epizoda, odrađena u jednom kadru, je jedno od oni najboljih televizijskih iskustava koje ćete pogledati ove godine, i koja će se prepričavati dugo, dugo posle, i nateraće vas da skinete kapu autorima na virtuoznosti. Mnogi profesnionalni kuvari pohvalili su realističnost brzine, tenzije i pritajene agresiju koju gotovo uvek možete naći u restoranima, iza onih vrata koja su uglavnom zabranjena za obične ljude.
Glavnog lika poznajete, ako ste gledali kultni Shameless, američku verziju (Džeremi Alen Vajt). I ovde, kao i tamo, glumi neshvaćenog genijalca koji se bori sa svojim demonima, s tim što u prethodnoj mu seriji, koja je bila pretprana likovima, ovde ima i više nego dovoljno mesta da zasija. Ostatak ekipe, ulično pametnih kuvara, pomaćnika kao i gostiju su sjajni i stvaraju osećaj realne priče običnih malih ljudi. Ističe se najbolji ortak pokojnog brata (Ebom Mos Bakarah) i klinka pripravnica željna uspeha (Ajo Edebiurti). Ipak, samo nekoliko minuta u flešbeku je bilo dovoljno da se pojavi Džon Berntal kao pokojni burazer, da baci svojim šarmom uticaj na celu seriju. Italo-američka glava, koji je znao šta radi, ali zbog konstantne borbe za posao koji voli, miksovan sa bolestima zavisnosti ipak nije uspeo da sačuva tu istu glavu iznad vode. Bernthal je jedan od onih glumaca koji danas mnogo radi, ali svakom svojom ulogom daje određeni pečat i pitanje je vremna kad će uću u ligu najbitnijih američkih glumaca današnjice.
Da se vratimo na saundtrek i dad rock. Muzika je ovde igrač za sebe. Nekoliko pesama domaćih, čikaških, Wilco. Ali i pesma Chicago Sufjana Stevensa jer, šta ćeš, nekako mora, ali i Counting Crows, REM i drugi prvaci alternativnog roka sviraju, ne bi li pocrtali emotivna stanja likova koji se raspadaju, svako na svoj način i svako zbog nekih svojih problema, ali isto tako traže recept kako da bude bolje, ne znajući da je sve vreme tu pred njihovim nosevima. Kako u kuhinji, tako i u životu.
Naslovna fotografija: FXX Promo