Treća sezona serije „Love, Death and Robots” – hitac u metu
Diskusije o tome kome su namenjene animirane serije vođene su već više puta i aktuelni narativ je da su one namenjene svakome kome se dopadaju i ko u njima uživa. To ne znači da one ipak nemaju ciljnu publiku, koja uglavnom obuhvata decu i mlađe ljude, ali ni da ne mogu da budu usmerene ka odraslima. Neke od takvih serija smo vam već spomenuli – Disenchantment, Human Resources, a sada je vreme za još jednu koja vam je možda prošla ispod radara – Love, Death and Robots.
U pitanju je treća sezona ove animirane antologijske serije, iza koje stoji neumoljivi Netfliks, a koja sebi obezbeđuje sve veći i veći broj fanova iz sezone u sezonu, i sve bolje kritike. To nikako nije bez razloga, jer je to serija kojoj iz svake pore izbija kreativnost i neporeciva ljubav tvorca. A njen tvorac je Tim Miler, publici najpoznatiji kao reditelj filma Deadpool, koji je ovde uz pomoć gomile scenarista i reditelja stvorio nešto zaista upečatljivo.
Ne samo da je u pitanju antologijska serija u kojoj je svaka epizoda zasebna po radnji i likovima, nego su različite osobe radile scenario i režiju, a studiji iz različitih zemalja sveta bili zaduženi za animaciju i produkciju. Bez obzira na potencijal za propast, ovo se ispostavilo kao recept za uspeh, jer je baš ta raznolikost epizoda ono što je kupilo fanove, baš kao i šarolikost žanrova, od kojih su ipak dominantnije naučna fantastika, horor i fantastika.
Kako se značaj animiranog programa često umanjuje, Tim Miler je rešio da pokaže pun potencijal koji on poseduje i dokaže svima da postoji još puno „ozbiljnih” priča koje čekaju da budu ispričane u ovom formatu. To naročito važi za ovo vreme, kada kompjuterska animacija napreduje vrtoglavom brzinom i kada je mnogo lakše animirati mnoge elemente koje ranije prosto nismo mogli da vidimo na ekranu u tom obliku i na tako upečatljiv način.
A glavna sloboda u istraživanju takvih tema je što se autori ne obraćaju jednoj niši, već svima onima koji žele da vide nešto dinamično, složeno i naprosto drugačije. U prilog tome da su svi uključeni u projekat bili apsolutno bez ikakvih stega govori i činjenica da nam treća sezona donosi devet epizoda čije trajanje varira od 7 do 21 minut.
Tako pratimo npr. astronautkinju koja se nalazi na jednom Jupiterovom mesecu, potom grupu moreplovaca čiji životni prioriteti se menjaju kada počne da ih juri ogromna gladna kraba (u režiji čuvenog Dejvida Finčera), ili gluvog viteza koji gleda kako zlatna sirena ubija sve njegove saborce.
Moramo da naglasimo da ovo svakako nije serija koju biste mogli da gledate sa celom porodicom, jer se teme koje obrađuje mahom tiču kontemplacije o ljudskoj suštini, ponašanju i uopšte budućnosti ljudske rase. Takođe, ne preporučujemo da je gledate nekog dana kada vam je do komedije i optimističnih poruka, jer toga ovde baš i nema u izobilju. Ne mislimo da će vas ova serija baciti u mračna razmišljanja, naprotiv, trajanje njenih epizoda i njihova nezavisnost daju vam mogućnost da sve konzumirate „zalogaj po zalogaj” i uživate dok vam prija.
Dobra vest je da su reditelji pojedinačnih epizoda zainteresovani da prošire njihovu radnju, tako da postoji šansa da ćemo neke od njih u nekom trenutku gledati i kao punokrvne dugometražne animirane filmove.
Ukoliko ste ljubitelj moderne animacije i novih tehnologija, a pritom imate sklonosti ka gorepomenutim žanrovima naučne fantastike i horora, verujemo da se nećete pokajati ako seriji date šansu, čak i ako niste gledali prethodne dve sezone. Ukoliko ih jeste gledali, sigurno ćete prepoznati tri robota koja se vraćaju do ostataka ljudske civilizacije kako bi otkrili ko smo i šta smo bili. A kada pogledate i novu sezonu, verujte, jedva ćete čekati nastavak!
Naslovna fotografija: Netflix / Everett / Profimedia