Zašto Netflix gubi pretplatnike prvi put posle deset godina?
Netflix je tokom prethodne decenije vladao svetom striminga, ali izgleda da se to menja. Naime, ovaj gigant juče je objavio da je izgubio pretplatnike u prvom kvartalu ove godine, što je prvi negativni rezultat u poslednjih deset godina.
Očekivanja kompanije za prvi kvartal bila su da će broj pretplatnika porasti za barem 2 miliona, međutim, oni su izgubili 200 hiljada korisnika i najavili da očekuju da će izgubiti još 2 miliona pretplatnika u narednom kvartalu. Usled svega toga, vrednost njihovih deonica pala je za čak 25 procenata. Uprkos svemu tome, broj njegovih pretplatnika i dalje je značajno veći od konkurenata.
A šta je sve razlog za ovaj pad? Iz kompanije su naveli nekoliko – sve jaču konkurenciju, opšte stanje svetske ekonomije, rat u Ukrajini, kao i veliki broj ljudi koji dele svoju šifru sa porodicom i prijateljima. Takođe, vrtoglavi porast koji su doživeli tokom prethodne dve, pandemijske, godine prikrio je realno dugoročno stanje, odnosno zainteresovanost ljudi za striming servis u normalnim uslovima. Pored toga, odluka da se povuku iz Rusije koštala ih je 700 hiljada novih korisnika, po nekim procenama.
Šta se sve promenilo u prethodnoj deceniji? Netflix nije imao problem sa tim da se sadržaj koji je dostupan kod njih prikazuje i na drugim striming servisima, jer je opet bio ispred njih po pitanju originalnog sadržaja. U međuvremenu, mnoge filmske i televizijske kompanije povukle su svoj sadržaj sa ove platforme i prebacili ga nove, svoje striming servise. Sa druge strane, mnogi drugi striming servisi povećali su svoju ponudu originalnih serija i filmova, pre svih Apple TV+, Disney+, Amazon prime video, Hulu, kao i HBO Max.
Netflix je naljutio mnoge korisnike nedavnom najavom da će zabranjivati pristup jednom nalogu u više domova, kao i u inostranstvu, što bi trebalo da natera više korisnika da se i sami registruju. Umesto toga, oni koji već plaćaju nalog koji bi trebalo da im pruži pristup servisu na više uređaja zapitali su se čemu onda uopšte ta opcija i kako će oni koristiti sopstveni nalog ako, su na primer, u inostranstvu.
A najnoviji potez koji kompanija najavljuje kao „mamac” za nove korisnike takođe bi mogao da im se obije o glavu. Naime, Netflix razmatra da po prvi put uvede reklame, koje bi se pojavljivale korisnicima koji izaberu jeftinije naloge.
Šta vi kažete na sve ovo? Da li ste korisnik ovog servisa i da li ćete to ostati? Mi se nadamo da će uskoro u Srbiji biti dostupni i svi ostali konkurenti, pa ko šta voli – nek izvoli.
Izvor: The Guardian
Naslovna fotografija: Sayan Ghosh on Unsplash