Nada Šargin: Rad, trud i disciplina su drugovi
Razgovarali smo sa glumicom Nadom Šargin najpre zato što je cenimo, a opseg tema obuhvata njenu veoma aktuelnu novu rolu, kao i priču o glumi, glumačkoj formi, pristupu tom samo naoko jednostavnom životnom zanimanju, a neretko i opsesiji za čitav život.
Šta treba da znamo o predstavi Sveta Prada?
Da se malo zabavimo. Treba Svete Zabave i Komedije i Svete Šmire i publici, i pozorištu, i meni. U predstavi Sveta Prada biće svega toga, ali i jednog kritičkog stava prvenstveno prema nama samima, a, naravno, i prema modnoj industriji, kapitalizmu i svemu onome iznad, ali i unutar nas što nas vodi u potrošačko, površno i destruktivno. Predstavu je režirala Sanja Mitrović, u podeli su: Prada – Milena Predić, Šanerka – Anđelika Simić, Radnica – Aleksandra Janković, Krokodil – Jovana Belović, Sponzoruša – Nada Šargin.
Mnogi su saglasni da, kada je reč o ponajpre serijskoj, a potom i filmskoj ponudi, i mi ovde živimo u zlatnoj eri sadržaja. Ako je zbilja tako, šta to na prvom mestu znači sa pozicije glumice/glumca?
Imamo prilike da vidimo pa i upoznamo glumce, nove na televiziji, ne samo mlade, nego i one u četrdesetim koji su briljirali u nekim serijama. Imamo šansu da odigramo najrazličitije likove i karaktere jer serije pokrivaju veći broj žanrova, a i podele su veće nego na filmu i retko se kod nas radi film u epohi, recimo, pa se i tu otvorio prostor. Puno ljudi je dobilo svoju šansu, to pre nije bilo tako, puno ljudi koji ništa nisu snimali rade i po nekoliko projekata. Dobro je, naravno, jer puno filmskih radnika ima posla. A dobro je što je sve bolji i kvalitet što slike, što scenarija i priče. Ima puno ljudi i kojima je stalo da nešto naprave u uslovima koji su nam dati. Vidim trud. Vidim i napredak. A, naravno, da nemamo uslove starih izvrsnih serija. Brzina snimanja je generalno problem da bi se dobio još jači nivo.
Ako su među onima koji to i tako rade, kako se ostaje na poziciji sa koje se glumačke ponude i odbijaju?
Zavisi kakav je period… ako se malo snima i nema mnogo, pa ni uopšte, recimo na serijama dobro napisanih scenarija, a bilo je tih vremena, onda baš i ne odbijaš jer treba ti lova. A da li je dobar period zavisi u kakvoj si ti situaciji. Neko ko ima kredit ne odbija ništa. A sad, ja jesam odbijala u periodima kad se zasitim sličnih karaktera i sudbina pa su mi se dešavale i pauze da ne snimam godinama, ali to je izbor. Napraviš odluku. A sad, dešavalo mi se da odbijem i nešto što mi se sviđa, jer sam u tom trenutku prezauzeta. Stojim iza svojih izjava da su rad, trud i disciplina drugovi.
Stiče se utisak da razmahana produkcija odnosi i danak u smislu da neke serije prebrzo „nestanu sa radara”, recimo, kao, na primer, zanimljiva Kalup, u kojoj si odigrala opsežnu i zahtevnu rolu…
Pa i nije baš tako. Prekjuče sam igrala Noru i kaže mi jedna mlada mlada žena kako je gledala Kalup i pohvale krenu. Te male, a najbolje potvrde su važne. Kalup ima kvalitet. Nije imao reklamu ni pompu, utiče sve to, ali i taj termin kad se prikazuje i koji dan i na kojoj televiziji. Međutim, opet s druge strane budu lošiji projekti u udarnom terminu sa jako slabom gledanošću i niko ih ne spominje, a Kalup je imao dobre fidbekove. Ali istina je da se brzo potroše i serije i sadržaji, mada znam da će neke od novih ostati da žive dugo jer imaju dublji sadržaj. Površne i serije rađene po nekoj matrici su i pravljene za jednokratnu upotrebu. A sad, da, kad bi bila jedna serija u mesec dana, a ne deset, postojao bi veći fokus i uživanje, ali kažu ljudi da sada već vrlo biraju šta gledaju i u tom odabiru su strogi.
Šta se radi, odnosno šta ti radiš kada se stigne do neizbežnog zamora materijala, ako ti se tako nešto uopšte i događalo?
Nemam zamor, imam još puno ideja. Volim različitost, udubljivanje i istraživanje. Svakako mora se odmarati, praviti pauza i akumulirati.
Misliš li da si osvojila kotu sa koje ne treba previše da brineš o kontinuitetu angažmana?
O kontinuitetu ne brinem, ali kvalitet zavisi od mnogo stvari, to ne može da se iskontroliše, niti ima neka pozicija koja garantuje kvalitet. Dođu periodi u svim medijima kad puno toga valja ili kad ne valja ništa. Krize su legitimne, ali mora da se radi i čeka novo i bolje.
Stižeš li da gledaš filmove, serije, predstave, koliko si opuštena dok to činiš, da li i tada ponajpre primećuješ zanatske finte i finese? I koje i čije skorije glumačke kreacije (u kontekstu ovdašnjih kolega/koleginica) su te se posebno dojmile?
Ne stižem sve da gledam, pozorište pogotovo, baš imam puno toga da pogledam, za čim kasnim. Serije sam u prvoj i drugoj godini ove hiperprodukcije skoro sve gledala, sada ne stižem i biram. Ne gledam zanatski, nego se prepustim i opustim da me nosi kad neko obuzme kadar. Divan primer su svi glumci u Području bez signala koji su fantastični, jako prija ujednačenost i zajedništvo koje se oseća.
Znamo da si pomagala američkoj glumici Stoyi da se pripremi za ulogu u ovdašnjem filmu Ederlezi Rising u režiji Lazare Bodrože, da li te mami i pedagoški rad u nekom zvaničnijem vidu?
Nemam vremena za to. Za taj rad treba puno vremena, posvećenosti i žrtve. To je posao sa životima, ne samo sa glumcima. Jako je zahtevan, odgovoran i pipav. Mislim da bih umela to da radim, ali možda kasnije, kad baš skupim iskustvo, ne samo glumačno i u procesima, nego i životno.
Znaš li kada ćemo moći da gledamo film Trag divljači i šta je to od tvojih budućih uloga i angažmana (uključujući i pozorište) što sada smemo i možemo da najavimo?
Mislim da Trag divljači stiže u septembru, a za treću sezonu serije Dug moru ne znam, jer još se snima. Sad izlazi Sveta Prada, i to je to za sada.
Fotografije: Marijana Janković
Ako neko želi da pogleda dobar fima na ovu temu, a i da bi imao sa čime da poredi, preporuka je Warrior iz 2011. sa Tomom Hardijem i Džoelom Edgertonom u glavnim ulogama.
A šta su to “šabanski klubovi”?
Al ga NAGRDI…čoče..
Pa ti sigurno imas: 3 Medjeda, par palmi i vise oskara… I nobelovu nagaradu za ‘kritiku’…
A da ti si zensko.. ( jesi li bila ikad Na box ,kik box, MMA?
Čisti zbog politicke korektnosti..
Akciono – šabanski srpski žanr! Svaka čast za klasifikaciju! Samo bih zamolila da uvek u tekstovima navedete da su ovi i ovakvi ‘filmovi’ podržani od strane Filmskog centra Srbije koji je glavni krivac za očajno stanje i još očajnije filmove u srpskoj kinematografiji. I tako decenijama unazad…
Nisam gledao film pa ne mogu da ga komentarisem, ali mogu da komentarišem članak iz kog se jasno vidi da imate jako loše mišljenje o porodici Balašević i ne trudite se da to sakrijete, naprotiv.
Film je odvratan….nula.nula..nula..mozda je zanimljiv za decu do petog razreda…
Realno dobar komentar sa obiljem opisanih nedostataka…ako je reditelj iz Bugarske, Maja Berpvic glumi Rumunku a Balasevicka muslimanku nije ni cudo sto film lici na Kazahtanski dugometrazni film sniman mobilnim telefonom.