Viktorija Boklag o saradnji sa Emmy: Rodiće se nove ideje i prilike
Glavna izvršna direktorka i potpredsednica za marketing i medije United Grupe Viktorija Boklag, objašnjavajući zbog čega je važno što su United Media i Nova TV bili domaćini i deo prvog internacionalnog ocenjivanja za 50. Međunarodnu nagradu Emmy, navela je da će partnerstvo sa mrežom najvećih medijskih profesionalaca u svetu roditi neke nove ideje, prilike za saradnju, kao i mogućnosti za koprodukcije.
Budući da ste izvršna direktorka vodeće telekomunikacijske kompanije u ovom delu sveta i članica Akademije televizijskih umetnosti i nauka, zbog čega je značajno biti domaćin međunarodnog Emmy takmičenja prvi put u regionu?
Boklag: Dobro pitanje. Kada sam dobila poziv da postanem članica Akademije, a mislim da je to bilo prošle godine, razgovarala sam sa ljudima iz njihovog tima i shvatila sam da Akademiji u našem regionu Jugoistočne Evrope nedostaje mreža profesionalaca. S obzirom na to da United Grupa i United Media posluju u osam zemalja Jugoistočne Evrope i imaju velike medijske kuće u skoro svim ovim zemljama, saradnjom sa nama dobili su mogućnost da se povežu sa brojnim profesionalcima u ovoj oblasti, a ja samo mogu da pohvalim naš tim za odličan posao.
Mediji su veoma važan deo poslovanja United Grupe, a partnerstvo sa mrežom najvećih medijskih profesionalaca u svetu, kao i time što smo domaćin ovakvog događaja, za nas će, verujem, roditi neke nove ideje, prilike za saradnju, mogućnosti za koprodukcije. Uz to, želimo da pokažemo celom svetu naš sadržaj sa kojim želimo da se takmičimo.
United Grupa je i u telekomunikacijskoj i u medijskoj industriji. Zašto? Kako vidite da su te industrije međusobno povezane?
Boklag: Ako pogledate svet pre 20-30 godina telekomunikacije i mediji nisu bili toliko povezani. Trebale su nam antene za gledanje televizije, čitali smo štampane novine i slušali radio. Ali sada, telekom i mediji, oni su zapravo veoma povezani. Operatori su danas najveći provajderi medija. To više nije satelit, nisu antene, to je internet. Mi kao Grupa mnogo investiramo u mrežu, kao što to čine i svi telekomunikacioni operatori u svetu. Ulažemo u fiksne mreže, gradimo svoju optičku infrastrukturu u Hrvatskoj. U Grčkoj smo nedavno najavili investiciju od dve milijarde evra. Takođe, gradimo optičku mrežu i u Bugarskoj. A zašto? Jer gledanje video sadržaja preko interneta raste eksponencijalno i zato verujemo da je to pravi smer, uključujući naravno ulaganja u mobilnu mrežu i 5G. Kako nismo isključivo provajderi internet servisa, važno nam je da povezujemo sopstvene sadržaje i tehnologiju. Smatramo da su telekomunikacije i mediji zajedno, vrlo važni za United Grupu.
Spomenuli ste da poslujete na osam tržišta širom Jugoistočne Evrope. Koje su lokalne specifičnosti vaših medija u telekom kompanijama?
Boklag: Pa telekom je u osnovi mašina. Morate izgraditi fabriku. Strategija United Grupe je uvek bila izgradnja najsavremenije mreže, kako fiksne, tako i mobilne, jer se svi mediji, uključujući i sadržaje koje i sami kreiramo, sada konzumiraju putem interneta. Tako da pravimo planove koji su veoma usaglašeni, na svim tržištima pružamo jedinstvenu EON platformu koju smo kreirali u okviru United Grupe i koja na svim tržištima radi kao jedinstvena mašina. Procedure su iste, IT je isti, tehnologija je ista, a zaista se trudimo da pružimo najbolje korisničko iskustvo na svakom tržištu.
S druge strane, mediji su sasvim druga priča. Oni su veoma lokalni, pa zato korisnici u Grčkoj ili Bugarskoj ne gledaju isti sadržaj i nemaju ista interesovanja kao oni u Srbiji, Hrvatskoj ili Bosni i Hercegovini. Zato su naši biznisi komplementarni. Telekomi su vrlo slični i ujednačeni, a mediji su vrlo lokalni.
Izvor: N1