Who See spremaju album za kraj godine: Slušajte nas zbog veselja i zdravlja
Muzički dvojac Who See sreli smo krajem jula na festivalu Roll&Blues u Aranđelovcu i sa njima razgovarali o počecima karijere, ali i novom albumu koji se sprema za kraj godine.
Kada se u dva čoveka spoje organski crnogorski humor i urođeni, sirovi talenat, nastanu rime koje razumeju svi balkanski jezici i generacije od 7 do 77. Deda (Dejan Dedović) i Noyz ( Mario Đorđević), upoznali su se ranih 2000-ih na jednoj ponti kao dva velika fana hip-hopa, i rodila se Who See klapa, bez koje naša rep scena ne bi bila ovo što jeste danas.
Karijeru su počeli sporo, pravili su muziku, živeli lagan primorski život, a onda je u jednom trenutku sve eksplodiralo. Pesma Regeton Montenegro je 2012. godine dospela u vrh liste najboljih spotova MTV Adria, i tu se zadržala dobrih pet nedelja. Zvuk crnogorskog regea širio se Balkanom kao zaraza. Zatim je 2013. godine nastupilo učešće na Evroviziji sa pesmom “Igranka”, i ostalo je istorija.
Kako biste opisali iskustvo na Evroviziji u Malmeu 2013. godine i koliko je uticalo na tok vaše karijere?
– Jedno veliko i unikatno iskustvo koje nam je puno značilo i u marketinškom smislu i u smislu izvedbe ispred milionskog auditorijuma.
Kako komentarišete fenomen Konstrakte i neverovatnu popularnost koju je ove godine dobila čak i od publike koja inače ne sluša tu vrstu muzike?
– To je naša sestra i veoma nam je drago da je uspjeh stigao na pravu adresu.
Da li je vama u to vreme evrovizijske euforije prijala ili vam je smetala tolika medijska pažnja?
– Prijala je definitivno, tako se i zalijećela lavina popularnosti.
Poslednji album “Pamidore” objavili ste 2017. godine, i nakon toga nekoliko singlova. Na čemu trenutno radite i šta u budućnosti možemo da očekujemo od grupe Who See?
– Naš novi, peti po redu, album je skoro završen, gledamo da ga objavimo do kraja godine, iza nas je par singlova koji su ga najavili, ali najjače tek slijedi.
Zanimljivo je da današnji tinejdžeri znaju vaše tekstove do slova napamet, da li to smatrate uspehom? Bez autotjuna i podleganja trendovima ipak ste uspeli da im skrenete pažnju. Šta biste im poručili što već nisu čuli u pesmama?
– Drago nam je da je i podmladak na našoj strani, to nam garantuje dugovječnost. Sve je uglavnom Who See organski zvuk pa čak i kad se naslanjamo na aktuelne trendove.
A kada smo kod dece, da li ste uspeli da “prevaspitate” vašu djecu? Koliko vam je roditeljstvo promenilo pogled na društvo?
– Naša djeca su vaspitana od starta tako da nema potrebe za prevaspitavanjem. Roditeljstvo nas je u neku ruku uozbiljilo, al nije tu bilo neke drastične promjene
Kroz pesme ste upakovali svašta, društvene prilike, politiku, karikaturu društva, ekologiju… Da li su ostale još neke teme o kojima biste voleli da govorite, kritikujete i skrenete pažnju?
– Trudimo se da se ne ponavljamo, ali sa druge strane tu ima vječno aktuelnih tema kao recimo ekologija koju treba potencirati.
Pesma “Koji sam ja meni kralj” našla se u trejleru za film “Mali Budo”. Da li se pronalazite u filmskoj muzici i da li će biti novih, sličnih projekata?
– “Koji sam ja meni kralj” pesma je bila sastavni deo filma i veoma nam je drago da se naša muzika širi i na ovaj način. Otvoreni smo za razne “bočne” projekte od marketinga do muzike za pozorišne predstave, a trenutno radimo i song za jedan domaći film, o kome se ne može, za sad, više pričat.
Da li postoji mesto na kome maštate da nastupite, a dosad niste imali priliku?
– Ljetnja pozornica, Kotor i ostrvo Mamula.
Poslednji koncert na kome ste bili, kao publika?
– TBF (Deda), Smoke Mardeljano (Noyz)
Tri razloga zašto bi ljudi ovog leta trebalo da dođu na vaše svirke?
– Zbog veselja i zdravlja i dobre energije.
Koliko puta su vas pitali zašto ime Who See?
– Previše hahhahaha.
Šta biste bili da se ne bavite muzikom?
– Kuvar (Noyz) , fudbaler (Deda)
Naslovna fotografija: Ustupljena fotografija / Nikola Rajović