„Konan: Hronike srebrnog platna” – mač i magija kao večita inspiracija
Osamdesete godine prošlog veka prepune su epskih i fantazijskih filmova inspirisanih mitovima, knjigama i stripovima, a kada pričamo o njima, Konan je prosto nezaobilazan.
Ovaj književni lik Roberta E. Hauarda stvoren je još početkom tridesetih godina, a do osamdesetih je dobio razne stripske interpretacije i red je bio na filmsku.
A ta filmska verzija u prvi plan stavila je Arnolda Švarcenegera, do tada mahom bodibildera i tek budućeg glumca, a od tada zvezdu.
„Konan varvarin” izašao je 1982. godine, a nastavak „Konan uništitelj” već 1984, te je Marvel rešio da napravi i stripske adaptacije ovih filmskih ostvarenja.
Ova dva stripa, u osveženom izdanju pod nazivom „Konan: Hronike srebrnog platna” objavio je Darkwood, sa puno pratećih intervjua iz vremena snimanja filma.
Ovo izdanje tako nam donosi dva kompletna stripa i razne zanimljivosti koje se otkrivaju iz razgovora sa glumcima i rediteljima oba filma.
Pre svega, treba napomenuti da su u prvom delu glumili ljudi koji nisu još bili filmske zvezde, pored Švarcenegera i Džejmsa Erl Džonsa čiji je glas bio poznatiji od lika.
Za stripsku adaptaciju zato je uzet ne izgled likova iz filma, nego onaj iz prethodnih stripova, tako da Konan u ovom izdanju ne liči na Švarcenegera, već na sebe iz ranijih izdanja.
Konan je bio i ostao stereotipni lik
Za crtež je bio zadužen maestralni Džon Bjusema, a epizodu rađenu na osnovu drugog filma pored njega su radili i Pat Reding, Bob Kamp i Čarls Ves, ali je prisutna ista dinamika.
Sve ostalo, okruženja i dešavanja, identični su kao u filmovima, jedino se na pojedinim mestima morala dodati naracija, a na drugima dijalozi, kako bi se tempo održao od početka do kraja.
U prvom delu gledamo Konanovo odrastanje nakon tragičnog detinjstva i razvijanje u snažnog lopova na unajmljivanje, koji ide u opasne avanture, često praćene magijskim elementima.
Srećemo se sa ogromnom zmijom i vođom kulta sa kojim se on mora izboriti, a sve to ispripovedano na starinski način.
U drugom već vidimo novu grupu likova koji ga prate u daljim neprilikama gde on, lišen tereta osvete koju je ostvario, radi sve kako bi povratio svoju dragu iz mrtvih.
Činjenica da su ovi stripovi stariji od četiri decenije, a da su rađeni po uzoru na još stariju atmosferu, može dovesti do toga da publika koja se prvi put susretne sa ovakvim Konanom ne bude oduševljena njime.
Međutim, kada su u pitanju fanovi već upoznati sa njegovim likom, a naročito oni koji vole dve filmske adaptacije, ovo je prava poslastica.
Sve je podređeno glavnoj priči, tu je akcija, tu je magija, tu je opasnost, tu su spletke i naravno, najrazličitje smrtonosno oružje i situacije.
Oba stripa su u boji, rađenoj po uzoru na originalnu ali malo doteranu za novo doba, a iznenađenje je poklon poster po uzoru na prvi deo filma.
Jedina zamerka mogla bi da bude pomalo čudno pozicioniranje intervjua i razgovora povodom drugog dela filma, koji se nalaze tačno na pola ove druge stripske adaptacije.
Bez obzira na to, ovo je jedno vrlo zanimljivo i nesvakidašnje izdanje koje ima kvalitet na svim poljima i koje će one koji poznaju filmove vratiti u prošlost, a nekog drugog možda inspirisati da potraži još starijih stripova sa ovakvom tematikom.
Njih barem ima napretek, naročito kada je u pitanju varvarin čije ime znaju skoro svi širom sveta.