Svetski poznati crtani lik je dobio ime po našoj čuvenoj rok pevačici: Njena muzika je ostavila dubok trag van naših granica
Pokemoni su čuveni crtani likovi koje gledaju i prate milioni klinaca, ali i odraslih širom sveta, a jedan od njih je dobio ime po Jadranki Stojaković.
Iako možda ne pratite ovaj animirani univerzum, sigurno ste čuli za Pikačua. Međutim, oni koji više prate znaju za Sloubrua ili Sloukinga, kako je njegovo ime glasilo u prevodu za američko ili englesko tržište. Međutim, u originalu, u Japanu, ovaj lik se zvao Jadoking, a tu već možemo da vidimo konekciju sa imenom Jadranke Stojaković.
Jadranka Stojaković je živela u Japanu i snimala pesme za kuću koja je imala saradnju sa Konamijem, kompanijom koja je proizovodila Pokemone, a Japanci su njeno ime izgovarala Jadoranka.
Jadranka Stojaković rođena je u Sarajevu 1950. godine u mešovitoj porodici, oca Srbina i majke Hrvatice. Počela je da nastupa u ranoj mladosti u Nemačkoj u grupi svog ujaka kao basista i vokal, da bi po povratku u zemlju 1971. godine počela da komponuje za „Kamerni teatar 55“, a zatim i RTV Sarajevo.
Potom su usledili prvi kontakti sa našim diskografskim kućama i nastupi na domaćim festivalima u Opatiji i na Beogradskom proleću, saradnja sa legendarnom grupom „Bjelo dugme“ (pesme Ima neka tajna veza, Čekala sam) i kao i nastup na „Evrosongu“ u Dablinu, gde je 1981. godine zajedno sa Nedom Ukraden i Ismetom Krvavac pevala kao prateći vokal Seida Memića Vajte kompoziciju Lejla, piše sajt RTS-a.
Jadranka će, nesumnjivo, pre svega ostati upamćena po fantastičnoj solo karijeri koju su obeležili dirljivi hitovi Sve smo mogli mi i Što te nema, koji su joj doneli neprolaznu slavu na prostoru cele bivše Jugoslavije.
Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine, za koje je i komponovala muziku, imale su presudan uticaj na karijeru i životni put velike sarajevske kantautorke.
Uz druge jugoslovenske muzičare, Jadranka Stojaković je na velikoj hladnoći svakodnevno svirala uživo tokom dodele medalja, a kasete sa njenom muzikom deljene su gostima iz inostranstva.
Jedan japanski novinar odneo je njenu traku u svoju zemlju i predao je poznatoj diskografskoj kući „Tošiba-EMI“. Producenti su zatražili su dodatni materijal i zatim pozvali Jadranku da nastavi karijeru u njihovoj zemlji.
Početak Jadrankine karijere u Japanu bio je izuzetno neobičan, jer joj je po dolasku rečeno da su putevi za predstavljanje autora iz manjih i Japancima relativno nepoznatih zemalja ograničeni i da, pošto je ona iz komunističke zemlje, ne preostaje ništa drugo nego da se promocija njenih pesama izvrši uz pomoć Komunističke partije Japana.
Početak rata u SFRJ i sukobi u Sarajevu dali su ideju japanskim diskografima da Jadranku predstave kao tragičnu muzu iz ratom razorene zemlje, ali je ona odbila taj pokušaj da se jugoslovenska nesreća iskoristi za ostvarivanje profita, te se, po isteku ugovora, odlučila da pređe u manju, alternativnu diskografsku kuću koja je bila voljna da joj da slobodu da komponuje i da vrši kreativne eksperimente, kao što su obrade jugoslovenske etno i japanske tradicionalne muzike.
Od tada, ona je održala više stotina koncerata u Japanu na kojima je, osim na našem i japanskom jeziku, pevala i na engleskom i italijanskom, svirajući gitaru i stari iranski instrument saz, a komponovala je i muziku i za japanske televizije, naročito dokumentarni, istorijski i dramski program državne televizije NHK.
Jadrankine koncerte pratili su i video-materijali koji su između ostalog sadržavali i njena sopstvena likovna dela poput crteža, slika i kolaža.
U Japanu je objavila devet albuma i sedam singlova, a sa svojom grupom „Spejs lab“, osim na koncertima u ovoj dalekoistočnoj zemlji, nastupala je i na festivalima i drugim priredbama u Aziji, Evropi i SAD gde je, pored svojih starih balada, izvodila etno, ambijetalnu i alternativnu muziku. Ona je u Japanu održala i više likovnih izložbi i izdala jednu knjigu.
Preminula je 2016. u 66 godini života u Banjaluci, gde je boreći se s bolešću, radila i kao urednica muzičke redakcije Radio-televizije Republike Srpske, javio je rts.rs.