Koncert „Svetlosti pozornice” povodom Dana Madlenianuma
Opera i teatar Madlenianum 26. januara puni 24 godine koliko je prisutan na pozorišnoj karti Srbije. Ne samo da je svojim delovanjem značajno doprineo muzičkom i dramskom pozorištu na ovim prostorima, on je i u svetu prepoznat kao renomirana teatarska kuća, čiji osnivač i vlasnik gospođa Madlena Zepter, promišljenim odabirom programa i saradnika preko dve decenije gradi ime najveće srpske zadužbine na desnoj obali Dunava.
Povodom Dana Madlenianuma, u subotu 30. januara od 19 časova biće održan svečani koncert pod nazivom Svetlosti pozornice. Uz učešće vrhunskih umetnika koji su godinama gradili muzički repertoar ove kuće, a koje predvodi glumac Ivan Bosiljčić, zatim soprani Branislava Podrumac i Mina Gligorić, a prati ih mladi tenor, koji tek treba da zasija u ansamblu naše kuće – Dušan Svilar, predstavićemo se nesvakidašnjim i zabavnim programom. Koncert je zamišljen kao spoj opere, operete, mjuzikla i klasičnih hitova iz 60-ih godina. Biće to emotivno veče u kome će naši solisti zablistati u prepoznatljivim hitovima sa naše scene, ali i u numerama u kojima ih do sad publika nije mogla čuti. Soliste će pratiti kvartet Habanera i za klavirom Milivoje Veljić. Da bi čitav program dobio dodatnu slavljeničku notu, angažovali smo reditelja Roberta Boškovića, za dodatne tekstove i dinamične prelaske između numera.
Glumac Ivan Bosiljčić zbog svog angažovanja u Rusiji nije odavno igrao na domaćim scenama. Poznat je po seriji svojih muzičko-poetskih večeri koje je uspešno godinama izvodio na sceni Madlenianuma. Kao izvrstan pevač i plesač jedan je od najznačajnijih glumaca savremenog muzičkog teatra u Beogradu, za šta je i dobio Sterijinu nagradu za ulogu Maneta u mjuziklu Zona Zamfirova. Glumu je diplomirao u klasi Vide Ognjenović na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Stalni je član ansambla drame u Narodnom pozorištu, ali je i stalno angažovan u Pozorištu na Terazijama, kao i u našoj kući gde već godinama uspešno nastupa u mjuziklu Jadnici, a poznate su i njegove uloge u mjuziklu Rebeka i dramama Veliki Getsbi i Miris kiše na Balkanu. Bavi se pedagoškim radom kao asistent prof. Vide Ognjenović na Akademiji lepih umetnosti. Brojne su nagrade koje je dobio u svojoj plodnoj karijeri, da pomenemo samo najznačajnije Zlatni ćuran i Zoranov brk, kao i brojne nagrade za glavne uloge u poznatim filmovima i serijama.
Sopran Branislava Podrumac višestruko je nadarena umetnica velike moći transformacije koja sa podjednakom lakoćom vlada scenom u operskim, operetskim, mjuzikl, pa čak i dramskim ulogama. Diplomirala je solo pevanje na FMU u Beogradu, u klasi profesorke Radmile Smiljanić. Usavršavala se na brojnim majstorskim kursevima. Na operskoj sceni je debitovala 2003. godine kao član Operskog studija Narodnog pozorišta u Beogradu naslovnom ulogom u Pučinijevoj Sestri Anđeliki. Široj javnosti postala je poznata nakon tumačenja glavne uloge (Ja) u hit mjuziklu Rebeka Silvestera Levaja, za koju je dobila nagradu UMUS-a za najboljeg mladog umetnika u 2012. godini. Ovom ulogom započela je uspešnu saradnju sa operom i teatrom Madlenianum, gde tumači uloge Hane u opereti Vesela udovica, Nede u operi Pajaci, Eponine u mjuziklu Jadnici, Franci u opereti Bečka krv, Papagene u verziji Čarobne frule za decu, Ore u operi Suton Stevana Hristića, kao i dramsku ulogu Vide u predstavi Male tajne u režiji Gorana Markovića. Poznata je i po koncertnim izvođenjima. Posebno mesto u njenoj karijeri predstavljaju negovanje tradicionalne i duhovne muzike, ali i izvođenje savremenih dela klasične muzike. Članica je nekoliko ansambala sa kojima redovno nastupa na koncertima, festivalima i prigodnim kulturnim manifestacijama od kojih se izdvajaju: Libercuatro specializovan za izvođenje tango muzike, kao i Trio Casablanca i No Boundaries duo sa repertoarom filmske i popularne klasične muzike. Branislava je poznata po edukativnom radu u programima Beogradske filharmonije (koncertna svita Hari Poter i čarobnjakov kamen 2006, 2016 i 2018) i Opere i teatra Madlenianum (Čarobna frula za decu 2013). Takođe je bila glavni protagonista dokumentarno–igranog filma Gorana Paskaljevića Beograd: Otići ili ostati (2002) u produkciji nemačko–francuske televizije Arte, i glavni protagonista dokumentarnih TV filmova: Od Boga dar (1997) i Boja duše (2019) autora Vladimira Perovića. Članica je Udruženja muzičkih umetnika Srbije sa statusom samostalnog umetnika.
Mina Gligorić, sopran je osnovne i master studije solo pevanja završila u klasi prof. Katarine Jovanović na FMU u Beogradu. Proglašena je za najboljeg studenta u 2014/2015. godini. Dobitnik je brojnih nagrada, a ističe se nagrada za najboljeg mladog izvođača u 2019. godini, koju dodeljuje revija Muzika klasika. Usavršavala se sa istaknutim imenima među kojima su Olga Makarina iz Metropoliten opere, Dejvid Gaulend iz Rojal opere, Vladimir Redkin iz Boljšoj teatra, Marjana Lipovšek i drugi. Interpretirala je više od 9 solističkih uloga za godinu dana, među kojima se izdvaja uloga Koštane u istoimenoj operi Petra Konjovića, koju je premijerno izvela na sceni Narodnog pozorišta posle 60 godina od poslednjeg izvođenja. U pozorištu Madlenianum debitovala je kao Pamina u Čarobnoj fruli, Kozet u Jadnicima i Valensijen u Veseloj udovici, a u ovoj sezoni i kao Hana Glavari u prethodno spomenutoj opereti i Fantin u Jadnicima. U Zvezdara teatru deo je glumačke postave u predstavi Feliks. Neguje i savremeno umetničko stvaralaštvo, te je ove sezone bila i deo Rosi festa i projekta koje je organizovala SANU, izvodeći kompozicije srpskih autora. U oblasti pedagogije, bila je profesor pevanja u muzičkoj školi Kosta Manojlović, a sada se posvećuje i tehnici popularnog pevanja koja nije dovoljno razvijena na ovim prostorima.
Dušan Svilar (tenor), rođen je u Subotici. Diplomirao je na osnovnim i master akademskim studijama na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, ulogom Lenskog iz opere Evgenije Onjegin P. I. Čajkovskog, na smeru za solo pevanje u klasi mr Anete Ilić red. prof. U muzičko-scenskim delima nastupa u ulozi Fantoma iz opere u istoimenom mjuziklu Endru Lojd Vebera, u Pozorištu na Terazijama, i u ulozi Dragutina Dimitrijevića Apisa u mjuziklu Tajna Crne ruke u režiji Ljubiše Ristića, u produkciji KPGT. Nastupa kao solista sa orkestrom Ministarstva odbrane Stanislav Binički, Novosadskim Big Bendom, Subotičkom filharmonijom, Zrenjaninskom filharmonijom i drugim orkestrima u regionu. Učesnik je velikog broja muzičkih festivala gde je osvojio nagrade publike u Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori, Belorusiji i u Rusiji. Nadamo se da će se ove sezone pridružiti ansamblu operete-mjuzikla Vesela udovica kao Kamil de Rosiljon.