Kraljevi drum’n’bass zvuka, Roni Size i LTJ Bukem zajedno voze beogradske klabere ovog vikenda
Na svako novinarsko drum’n’bass se vraća, fanovi uvek mogu da odgovore da nikad nigde nije ni odlazio. Možda je samo menjao imena i oblike, ali rasparni ritmovi koji voze publiku do duboku u noć su i dalje jaki i udaraju kao nekada, a na samom čelu kolone i dalje su dve apsolutne legende, Roni Sajz i LTJ Bjukem.
Iako veza ovih internacionalnih pionira drum’n’bassa i kultnog prostora Barutana datira još od 2000. godine i prvih beogradskih gostovanja, lokalna publika će imati prilike da ih po prvi put čuje zajedno na kalemegdanskoj pozornici u ovom specijalnom izdanju u petak, 10. juna.
Neretko se čuje šala da je Roni Sajz toliko puta bio ovde i toliko zadužio i drum’n’bass kao i celu klabing scenu Beograda, da bi od grada morao minimum da dobije stan kao zahvalnicu.
Jedno je od najvećih imena u istoriji žanra, a popularnost je stekao krajem 90-ih godina prošlog veka, kao vođa drum’n’bass kolektiva Reprazent, a doprineo je i uvođenju instrumenata na drum’n’bass koncertima, stvarajući eklektični zvuk elektronskih i živih bubnjeva i basa. Jedan je od retkih andergraund izvođača koji je osvojio muzičku nagradu Mercury 1997, za album godine New Forms.
Inovator kakav jeste, Roni je pomerao granice celog života, od malih klubova u Bristolu za probranu ekipu, preko velikih rejvova, glavnih bina festivala do nastupa sa velikim bendom. Sarađivao je sa mnogobrojnim artistima, od Rage Against the Machine do Everything But the Girl, dok na njegove bitove i matrice su repovali i pevali Method Man i Rug’N’Bone Man.
Čuveni LTJ Bjukem je pre nego što se posvetio DJ-ingu i produkciji, pokušao da se pronađe u muzici kao klasični pijanista i član jazz funk benda. Ipak mu je elektronski zvuk doneo slavu ranih 90-ih, dok je ambijentalni drum’n’bass sa jazz primesama koji je forsirao u svojim setovima i produkciji, ubrzo postao žanr za sebe, dobivši naziv „inteligentni“ drum’n’bass, dok njegov album Logical Progression označava začetak ovog stila. Kao jedan od inovatora posebnog žanra, kombinujući polomljene bitove, bas linije i džez instrumentale, razvija progresivan zvuk i pruža mekšu alternativu brzim i mračnim ritmovima i atmosferama karakterističnim za ovaj žanr.
Njegove izdavačke kuće „Good Looking“ i „Looking Good Records“ fokusirane su na ovaj zvuk, a neki od umetnika koji su objavjlivali za ovu etiketu jesu i Blame, Seba, Big Bud, Blu Mar Ten, DJ Dream (Aslan Davis), Future Engineers, Tayla, Aquarius (Photek), i mnogi drugi.
Na prvu loptu, stilove ove dvojice D’n’B giganata se potpuno razlikuju, ali zar nismo do sad svi naučili da se suprotnosti privlače. Prevelika je kilometraža iza njih da ne bi znali kako se isporučuje prava žurka. Na bini sa njima će biti i čuveni MC Dynamite, tvorac kovanice – Serbia, are you ready for the future, koja je dosta dugo bila rečenica kojom smo dočekivali svaki Exit festival.
Ovoj kultnoj ekipi pridružiće se i domaća podrška u sastavu: Rahmanee, Side 1, Bitz i Edge MC. Veoma ograničen kontingent ulaznica za ovu žurku je u prodaji putem Cooltix onlajn platforme i Gigs Tix i Ticket Vision prodajnih mreža, po ceni od 1190 dinara.
Fotografije: Promo