Nastavak Zlatnih godina u DOB-u: Johnny Cash & The Allman Brothers Band
Petak, 9. april 2021. u 18:00 // Dom omladine Beograda
Johnny Cash: At Folsom Prison Blues & The Allman Brothers Band: At Fillmore East
Ploče donose: Žikica Simić i Dragan Ambrozić
Predstavljamo neke od najvažnijih stranica popularne muzičke istorije! U nedostatku koncerata, preslušavamo najbolje albume snimljene uživo!
Među nekoliko najlegendarnijih svakako spada Johnny Cash: At Folsom Prison Blues iz 1968. Ne samo da se radi o jednom od prvih ovakvih izdanja, što su šezdesetih godina bila još uvek srazmerno retka – ovo je jedan od prvih zaista popularnih koncertnih albuma, koji je svom autoru doneo tržišnii uspeh. Karijera Džonija Keša stagnirala je tokom te decenije, a ovaj album ga je vratio u žižu interesovanja najšire javnosti. S pravom, svakako, jer je Keš jedna od ikoničnih ličnosti američke popularne muzike, ključna osoba koja je uvela kantri i blugras muziku u moderno doba, otvarajući je ka rokenrol senzibilitetu. Budući da je i sam svojevremeno služio kaznu u zatvoru, zaista je znao kako izgleda život iza rešetaka, i šta znači pevati na takvom mestu – ovo nije bio prvi njegov nastup u takvom ambijentu, a ni poslednji.
Album uživo The Allman Brothers Band: At Fillmore East smatra se jednim od najboljih koncertnih rok zapisa ikada. On je toliko cenjen da je tačno 50 godina od izdavanja i dalje najprodavanije izdanje čuvenog južnjačkog benda. Na njemu su uglavnom zabeležena izvođenja numera sa njihove prve dve ploče, ali je od mnogo veće vrednosti činjenica da ovde čujemo vrhunske improvizacije na poznate teme, u čemu je The Allman Brothers Band postavio vrhunske umetničke standarde, koji važe i danas. Reputacija koncertne atrakcije išla je ispred njih, te nije čudo što ih je upravo ovo delo učinilo svetski poznatim. Nažalost, 1971. godina u njihovoj karijeri obeležena je i kasnijom tragičnom pogibijom lidera Dvejna Almana u saobraćajnoj nesreći, što je celoj priči dalo novi sudbinski zaokret.
Ciklusom razgovora pod imenom Zlatne godine želimo da ponudimo jedno novo moguće tumačenje najvažnijih autorskih dometa popularne kulture, a posebno popularne muzike XX veka. Činjenica da ova oblast nije pokrivena akademskim istraživanjima u našoj sredini daje sasvim dovoljan razlog da uložimo napor i uz pomoć uglednih domaćih stručnjaka mapiramo ovu oblast, vrednujući je na način koji podstiče autentično ovdašnje razmišljanje o pomenutim fenomenima. Metod rada će nam biti dijaloški, te ćemo kroz razgovor stručnjaka i potom uključenje publike, uz slušanje muzike sa najboljih albuma rok i pop muzike, dolaziti do zaključaka koji smeštaju određena kapitalna umetnička dela iz oblasti popularne muzike na njihovo istorijsko mesto.