Novi kralj rep muzike za 2022. je beo, a nije ni Eminem, a ni Džek Harlou
Sigurno se neki od vas sećaju simpatičnih dokumentaraca koje je pravio Louis Theroux. Neki ga sigurno i dalje prate kroz avanture, a neki naravno nemaju apsolutno pojma ko je on. Kroz više od 20 godina ovaj simpatični cvikeraš je prolazio i tumačio niz fenomena koji su napadali moderni svet.
Između ostalog je obradio svojevremeno i hip hop kulturu. U okviru jedne od epizoda BBC serijala Weird Weekends, bavio se ovom vrstom muzike, sa daškom ironije i sprdnje, onako kako to Britanci znaju, vole i umeju. Ta ironija je rešila da ga sustigne nekoliko decenija kasnije, i od njegove smešne pesmice koju je tad snimio napravi ogroman viralni hit.
Davne 2000. Theroux je otišao u Nju Orleans da bi snimio nekoliko repera, kao i njihove običaje prilikom liričkih battle nastupa, i sam snimio pesmu, van svakog ritma i energije i sa tekstom koji poprilično odskače od klasičnih rep tema.
My money don’t jiggle, jiggle, it folds, I’d like to see you wiggle, wiggle, for sure, It makes me wanna dribble, dribble, you know, Riding in my Fiat, You really have to see it. – bio je početak ove pesme ili refren ili šta god već želite da bude.
Ova hip hop pesma u kojoj se verovatno prvi put pominje automobil marke Fiat je tad bila samo fina šala koja je ostala zatrpana u mnogim drugim koju je ovaj Britanac kroz nekolicinu sezona izbacio.
Dvadeset i dve godine kasnije, remiks ovog reperskog iskoraka je zaposeo TikTok i postao viralna senzacija preko noći. Prvo se u intervjuu za youtube emisiju Chiken Shop Date prisetio svojih „slavnih” hip hop dana. Nastavilo se sa običnim ljudima koji su smišljali svoje koreografije uz ovu pesmu odnosno njen remiks koji se za tren oka pojavio (kako to obično biva na internetu), a završilo je sa velikim svetskim zvezdama, poput Snup Doga, Šakire i Rite Ore. Ni kriv ni dužan, Louis Theroux je postao najslušaniji rep izvođač na ovoj platformi sa preko milion i po strimova u samo nekoliko meseci.
Iza remiksa se našao DJ duo Duke and Jones koji su ovu traku plasirali u svet, a popularnošću ovog videa osigurali su sebi i ugovor za Sony Music. Kako kažu, imali su jedva dve ili tri godine kad se pojavila ova epizoda Weird Weekends serijala, ali su je otkrili mnogo kasnije na Netfliksu.
Kao i ostatak sveta, i Luija je ovaj fenomen iznenadio toliko da mu nije baš najjasnije šta se dešava i zašto Šakira đuska uz nejgovu rep pesmu. Ali ga je barem nateralo da napravi TikTok i da prati iz blizine šta se dešava sa svim ovim, pa ko zna, verovatno ćemo dobiti neki specijal iz njegove vizure dešavanja. A gotovo sigurno, ova pesma će se naći u setlistama mnogih DJ-eva letnjih festivala. Naravno, samo ovog leta i ove godine, dok ne ode na smetlište internet istorije zajedno sa ostalim zabravljenim viralima.
Naslovna fotografija: EPA-EFE/NEIL HALL