Pevao je besmislice na nepostojećem jeziku i napravio hit: Legendarni italijanski pevač postao neočekivana zvezda na TikTok-u
Kada čuje veliki disko hit “Staying Alive” od grupe “Bee Gees”, većina ljudi gotovo refleksno mumla sebi u bradu praktično nerazumljiv tekst ove pesme, bar dok ne stigne refren, koji svi znamo da izgovorimo.
To je još jedan dokaz da su u popularnoj muzici stihovi uvek manje bitni od muzike, posebno u slučaju kada ona dolazi iz inostranstva. Jedan italijanski pevač imao je istu teoriju i odlučio je da je potvrdi na zaista nesvakidašnji način.
Adrijano Čelentano važi za jednu od najvećih italijanskih zvezda u poslednjih malo više od šezdesetih godina. Ostvario je uspeh kao pevač, kompozitor, glumac, reditelj i tv voditelj. Slušao se i u staroj Jugoslaviji, a njegova pesma “Ventiquattromila baci” našla je svoje mesto u filmu “Sjećaš li se Doli Bel” Emira Kusturice.
Poslednjih godina o njemu se priča pre svega zbog jedne pesme koju je snimio davne 1972. godine. Nazvana “Prisencolinensinainciusol”, ova pesma je specifična po tome što su njeni stihovi u potpunosti besmisleni, otpevani na nepostojećem jeziku.
Naime, Čelentano je želeo da snimi pesmu koja će njegovim sunarodnicima koji ne znaju engleski zvučati kao da je na engleskom, iako ona zaista nije bila, ubeđen da će im se zbog popularnosti muzike iz Amerike i Engleske u to vreme sigurno dopasti. On je čak svoje besmislene stihove, koje nije ni zapisao, već improvizovao u studiju, namerno otpevao sa američkim naglaskom, kako bi bio još uverljiviji u svojoj parodiji.
Verovali ili ne, Italijani su bili oduševljeni pesmom i ona je postala hit u ovoj zemlji, popevši se do 5. mesta na top listi.
Mada osmišljena kao sprdnja, pesma je u nekom pogledu bila ispred vremena. Imala je gruv koji se ponavlja kroz celu pesmu, što su kasnije popularisali disko, haus i ostali žanrovi plesne muzike. Čelentanovo “pevanje” nije toliko daleko od repovanja, koje u to vreme nije ni postojalo, mada su svakako bile druge preteče ovog vokalnog stila.
Možda baš zbog svog relativno modernog zvuka, “Prisencolinensinainciusol” je dopreo i do novih generacija. Pesmu smo mogli da čujemo u serijama (“Ted Lasso”, “Fargo”) i reklamama, a u poslednje vreme se najviše deli na TikToku, najpopularnijoj društvenoj mreži među mladima.
Mnogi slušaoci danas pokušavaju da otkriju “pravi smisao” Čelentanovih izmišljenih reči, a ima i onih koji prave i svoje strofe pesme, jednako besmislene kao i one od autora originala.