Premijera predstave „Audijencija“ sa Miodragom Radonjićem i Nikolom Rakočevićem
Komad koji je svoju premijeru doživeo još 1981. godine u Ateljeu 212, kada su glavne likove igrali Bora Todorović i Petar Kralj, predstavlja politički satirikon iz doba Čehoslovačke i kulta ličnosti. Audijencija iz 1975. prvi je Havelov komad koji oživljavaju Miodrag Radonjić i Nikola Rakočević. Radi se o jednočinki zasnovanoj na dijalogu između glavnog lika i njegovog poslodavca, pivara Sladeka, zaduženog za špijuniranje svog sagovornika. Kako je Havel u vreme kada je napisao dramu bio zabranjen pisac, delo je izvođeno krišom, u sobama umesto u pozorišnim prostorima. Intrigantna prošlost Audijencije čine je i danas izuzetno zanimljivom i provokativnom. Naizgled običan, prozaičan, gotovo prijateljski razgovor krije u sebi puno više od puste razmene, skoro pa najobičnijih porodičnih informacija, muških tajni itd. Sam tekst na duhovit način problematizuje kako se osećaju i šta misle ljudi koji su pristali da neko drugi razmišlja umesto njih.
„Velika je odgovornost kada igrate komad koji je sa velikim uspehom već izvođen kod nas od strane velikih glumaca. Nama je to podstrek i nadamo se da ćemo napraviti i našu Audijenciju koja će se dugo igrati. Mi smo se spontano okupili bez velikih pretenzija i iz dosadašnjeg iskustva mi se čini da je to skoro uvek najbolji način za stvaranje. Zadovoljstvo nam je da radimo zajedno i radujemo se svakoj probi. Siguran sam da ćemo ujedno i zabaviti publiku ali i da će se veoma zamisliti. Radnja se odigrava u pivari u kojoj radnik pivare i njegov direktor vode neobičan razgovor koji će nasmejati publiku ali i ostaviti dubok utisak“, izjavio je Miodrag Radonjić.
Režiju potpisuje višestruko nagrađivani pozorišni reditelj Milan Nešković, a produkciju Scena ASM. Premijera je zakazana za 20. mart u 19h u Akademiji 28, prva repriza je 21. marta, za ograničen broj ljudi uz poštovanje svih epidemioloških mera. Ulaznice po ceni od 1000 i 1200 dinara se mogu nabaviti na blagajni Akademije 28 i u sistemu tickets.rs.
Fotografije: Alex Dmitrović