Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Fondacija Ana i Vlade Divac pokrenula je kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“

AUTOR: CityMagazine 23 Aug, 2021
Fondacija Ana i Vlade Divac pokrenula je kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“

Sa ciljem da poveća svest građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, ali i da doprinese unapređenju praksi koje će podstaći povećanje donacija hrane, Koalicija za dobročinstvo predvođena Fondacijom Ana i Vlade Divac, uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), pokrenula je 23. avgusta kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“.

Kampanja, koja će trajati do novembra ove godine, obuhvatiće niz akcija doniranja hrane pred „Nacionalni dan davanja“, kao i tokom samog dana koji se već tradicionalno održava 9. oktobra.

U Srbiji, na granici apsolutnog siromaštva živi sedam odsto stanovništva, odnosno, gotovo pola miliona ljudi. U riziku od siromaštva je gotovo četvrtina populacije (23,2%). Mnogi od ovih građana Srbije zavise od donacija hrane koje su trenutno nedovoljne, dok se prema procenama u Srbiji dnevno baca dva miliona kilograma hrane. 

Uprkos tome što se hrana sve više donira, a proizvođači hrane i trgovci žele da doniraju viškove hrane narodnim kuhinjama, bankama hrane i dobrotvornim organizacijama, količina hrane koja se donira i dalje čini samo mali deo u ukupnom višku jestive hrane dostupne u Srbiji. Rešenje ovog problema je u bližoj saradnji svih uključenih aktera.

Prema analizi koju su sproveli Forum za odgovorno poslovanje i Koalicija za dobročinstvo, donacije hrane u Srbiji bi mogle da budu uvećane na godišnjem nivou za vrednost od blizu 160 miliona dinara (na ukupno 700 miliona dinara), ukoliko bi bio ukinut PDV na donacije hrane.

Kada je u pitanju uticaj na životnu sredinu, podaci UN Agencije za hranu i poljoprivredu (FAO) ukazuju da je uništavanje hrane jedan od najvećih zagađivača vazduha sa osam odsto učešća u ukupnoj emisiji gasova koji izazivaju efekat staklene bašte na globalnom nivou.

„Kampanjom ‘Spasimo hranu, spasimo humanost’ želimo da doprinesemo povećanju donacija hrane za najugroženije i smanjenju bacanja hrane koja je još uvek bezbedna za ljudsku upotrebu. Očekujemo veliku podršku građana, kompanija, organizacija civilnog sektora i medija i pozivamo sve da se uključe,“ rekla je Ana Košel, direktorka Fondacije Ana i Vlade Divac.

Do sada su kampanju podržale advokatska kancelarija Živković-Samardžić, Hemofarm fondacija, Eurobanka, Erste banka, advokatska kancelarija Gecić Law, BlackRock, Elixir Group, Elixir fondacija, DM, Nestle, Delhaize, Američka privredna komora u Srbiji (AmCham), SOS Dečija sela Srbija, Federacija banaka hrane Srbije, Humano srce Šapca i Banka hrane Beograd, a u najavi je podrška još većeg broja kompanija i organizacija.

Kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ se realizuje u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi Koalicija za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

Za više informacija o kampanji i načinima za uključivanje možete da posetite veb sajt: spasimohranu.rs

Najčitanije

Ovo su najusamljeniji horoskopski znaci

Biti sam i biti usamljen nije isto, jer vam može biti zabavno i kada ste sami, ali kako onda razlikovati…

Maslac, margarin ili gi puter? Evo koji je najzdraviji

Ljudi se često pitaju da li je za zdravlje bolja opcija maslac ili margarin. Da je to sve češća briga…

Koji čaj je savršen za svaki horoskopski znak?

Sledeći put kada budete birali između čajeva i ne možete da se odlučite koji vam se više pije, možda bi…

Ovo su simptomi ciroze jetre

Hronična bolest oštećenja tkiva jetre zove se ciroza jetre. Ciroza je zapravo bolest koja nastaje kao posledica i kasniji stadijum…

Šer (76) u odelu od lateksa izašla na pistu i triput mlađe manekenke poslala kući

Malo je modnih revija zbog kojih bi Šer – da, ta Šer – ustala iz kreveta, ali Balmain spektakl u…

Najnovije - Promo

Podržimo naše heroine – Lindex i kupci već osam godina u zajedničkoj misiji

Kompanija Triple Jump Group, franšizni partner švedskog brenda Lindex u Srbiji, do sada je donirala preko 100 hiljada evra u…

Natural Vibes je nova Dr. Oetker linija proizvoda bez dodatog šećera

Natural Vibes je nova Dr. Oetker linija proizvoda bez dodatog šećera, koja donosi vedrinu tokom celog dana uz jednostavno kontrolisanje…

Callebaut je lansirao NXT generaciju kultne čokolade NXT M_lk

VEGANSKA, BILJNA, BEZ MLEKA I LAKTOZE, NOVA čokolada za šefove i zanatlije donosi pravo uživanje bez kompromisa 5 brend ambasadora…

German.Local.Culture – ideje za savršen odmor

U sklopu svoje kampanje German.Local.Culture Turistička organizacija Nemačke pripremila je pregršt zanimljivih ideja za putovanje koje će vam pomoći prilikom…

HONOR 70 5G nudi inovativna rešenja koja pomeraju granice videografije

Živimo u vremenu kada mobilni telefoni sve više dobijaju na značaju, postaju sastavni deo čovekovog života i mogu se koristiti…

Da li želite da ostanete vitki uz slatkiše? Ovo je način

Da li i vama odricanje od slatkiša teško pada? Ako i dalje želite da uživate u slatkim namirnicama i pićima…