10 odlika savršenog šefa
Kompanije mogu da potroše sav novac ovog sveta na pronalaženje najboljih kadrova i njihovu obuku za rad na odgovarajućoj poziciji, ali ako ne umeju da ih zadrže, sve to pada u vodu.
Šta je to što ljude najčešće tera da napuste svoje dobro plaćene poslove? Pa, loš šef, naravno. Nasuprot tome, ako imaju sreću da rade sa nadređenim koji zna šta radi, zaposleni nisu samo produktivniji na svom poslu, već su i veće šanse da neće promeniti kompaniju.
Ljudi iz Gugla su ozbiljno razmišljali o karakteristikama dobrih lidera u kompaniji već deset godina. Na kraju svoje analize oni su došli do zaključka da je tehničko znanje manje bitno za menadžere nego njihova emocionalna inteligencija.
Prema Guglu savršen šef:
- Stalno podučava svoje zaposlene
On se ne bavi samo rešavanjem problema, već koristi svaku priliku da svoje iskustvo i ekspertizu podeli sa zaposlenima, što im omogućava da uvek nauče nešto novo.
- Ima poverenja u svoje zaposlene i delegira im zadatke
Mikromenadžment je siguran put u propast. Dobri šefovi dozvoljavaju određenu slobodu u rešavanju zadataka svojim zaposlenima i trude se da im obezbede najbolje uslove za to.
- Stvara inkluzivnu atmosferu pogodnu za timski rad
U Guglu smatraju da je veoma bitno da se njihovi zaposleni osećaju ugodno na poslu i da bez straha od osude i ruganja predlažu svoje ideje.
- Produktivan je i okrenut rezultatima
Najbolji šefovi nisu samo zvezde tima, već i svoje saigrače čine boljim. Njima nije teško da rade poslove za koje nisu zaduženi ako će to podići moral radnika.
- Ima dobre komunikacijske veštine
Kada to kažemo, ne mislimo samo na njihovu sposobnost da razgovaraju sa zaposlenima, već i na njihovu sposobnost da ih slušaju. Isto tako je važno da budu transparentni i dele sve relevantne informacije sa svojim timom.
- Analizira rad zaposlenih i podržava njihov profesionalni napredak
Dobri menadžeri hvale svoje zaposlene kada oni to zaslužuju, ali im i na konstruktivan način pokazuju gde greše. Oni takođe imaju u vidu ambicije svojih radnika i trude se da im pomognu da napreduju u karijeri.
- Ima jasan uvid u svoj tim
On zna kako da organizuje tim da bi se on na najbolji način suočio sa poslovnim zadacima. Dobri šefovi znaju da je ključ uspeha stavljanje pravih ljudi na prave pozicije.
- Poznaje posao dovoljno dobro da ponekad može da ponudi savete tehničke prirode
Menadžer ne mora nužno da bude najveći ekspert za oblast poslovanja kojom se bavi firma, ali svakako mora da bude dobro upoznat sa najbitnijim stvarima kako bi mogao da oceni rad drugih i ponudi svoj sud o različitim pitanjima.
- Sarađuje sa zaposlenima
Postoje šefovi koji su izolovani od svojih zaposlenih i više se brinu o zaštiti svojih privilegija, nego o uspehu kompanije. Nasuprot njima, dobri menadžeri su u stalnom kontaktu sa ljudima ispod sebe u korporativnoj hijerarhiji i znaju da bez saradnje sa njima firma neće imati uspeha.
- Donosi teške odluke
Dobri šefovi ne treba da budu impulsivni, ali je bitno da budu odlučni. To znači da ne smeju da se previše obaziru na mišljenje drugih ako veruju da čine pravu stvar. Pravi lideri uvek preuzimaju odgovornost za teške odluke i, naravno, snose posledice njihovog neuspeha.
Izvor: Business Insider