Domaći magazin nagradio je Tamaru Kalinić i na mrežama je bura:”Po čemu je zaslužila da bude proglašena ženom godine u Srbiji”
Harpers Bazaar Srbija objavio je listu Women of the Year 2025 – spisak izuzetnih autorki, umetnica i sportistkinja čiji rad zaista pomera granice: od Josipe Lisac, preko Teodore Injac i Marine Maljković, do Mirjane Karanović i Rumene Bužarovske. Među dobitnicama našla se i Tamara Kalinić – influenserka i modna kreatorka globalne reputacije.
I tu, čini se, počinju problemi.
Od svih imena koja su urednice odabrale, samo jedno je izazvalo lavinu reakcija – Tamara Kalinić. Dok jedni smatraju da je potpuno logično da magazin koji se bavi modom i pop-kulturom nagradi ženu koja je jedan od najuspešnijih srpskih (i regionalnih) online brendova, drugi smatraju da njen uticaj nije dovoljno „lokalan“, niti društveno relevantan.
Reakcije na mrežama to potvrđuju. Na platformi X osvanuo je komentar koji se masovno deli:
„Po čemu je Tami Central Milan zaslužila da bude proglašena ženom godine u Srbiji, a ovde dođe samo kad treba da se vakciniše i reklamira koncerte koji se plaćaju iz budžeta?!“
Na TikToku situacija slična — od „nije ona naša“, do kritika da influenseri ne zaslužuju ovakve nagrade. I dok se drugi dobitnici slave bez polemike, Kalinić je postala glavni indikator podela: šta danas znači „žena godine“ i ko ima pravo na taj status?
Postavlja se pitanje: da li se nagrađuje uticaj ili prisustvo? Globalni rad ili lokalni doprinos? I gde je ta crta koja odvaja pop-kulturu od društvenog angažmana?
Da bismo razumeli kako je uopšte ušla u ovu selekciju, važno je znati ko je zapravo Tamara Kalinić – van naslova, komentara i statusa na mrežama.
Ko je Tamara Kalinić?
Tamara Kalinić (rođena u Sarajevu, odrasla u Novom Sadu) jedna je od najpoznatijih modnih influenserki sa prostora Balkana. Diplomirala je farmaciju u Ujedinjenom Kraljevstvu, gde je ujedno i započela svoj blog „Glam & Glitter“ — prostor koji će ubrzo prerasti u jedan od najuticajnijih modnih kanala u Evropi.
Tokom poslednje decenije izgradila je brend koji se danas prepoznaje na svetskim modnim nedeljama u Parizu, Milanu, Londonu i Njujorku. Saradjuje sa luksuznim kućama poput Diora, Armanija, Cartiera, Bottege Venete i Fendija. Njene modne kombinacije redovno završavaju u svetskim medijima, a Vogue Italy ju je 2021. uvrstio na listu najvećih evropskih influensera.
U Beogradu provodi relativno malo vremena — što je deo onoga što joj kritičari najviše zameraju.
U poslednje dve godine pokrenula je i sopstveni modni brend „Tamara x The Collective“ i usmerila se na kreiranje luksuznih, minimalnih kolekcija visokog kvaliteta.
Za svoje pratioce simbol je glamura i digitalnog uspeha; za kritičare, primer influenserke koja svoj uticaj nije iskoristila dovoljno.
Upravo ta podeljenost čini je centralnom figurom ovogodišnje rasprave.

Ako javnosti treba da se objašnjava šta sve radi jedna influenserka, ako se ona nije sama svojim radom, i raznim aktivnostima već promovisala, ako ljudi ne poznaju njena postignuća na raznim poljima nego neko treba posebno da ih upućuje u to, ako je nisu prepoznali kao veoma uspešnu – pa nije valjda sve do ljudi, valjda je i do nje!?
Da li je jasno zašto se njena nagrada smatra nezasluženom?
Neverovatno šta će sve za pare da urade
Lepo se slika za Instagram. To je jedini kriterijum po čemu se žena u ovom veku procenjuje.
Verovatno je AV resio ds ostvari kontakt sa njom, dosadila mu KARIJerna diplomatkinja.