Na Weekend-u smo saznali kakva će biti predsednička kampanja, koje glave prodaju naslovnice i zašto sve mora početi i završiti se folkom
„Nikad se nisam bojala, pevala sam pesme koje niko ne bi pevao“, poručila je Severina Kojić na jednom od najposećenijih panela Tko to tamo peva: Novi val glazbenih trendova u regiji na kojem se raspravljalo o novom muzičkom žanru, kombinaciji folka i hip-hopa, koji je pokorio celu regiju. Uz Severinu, na panelu su učestvovali i Tonči Huljić, Relja Milanković Reksona i Stefan Đurić Rasta. „Postoji samo jedno generalno pravilo, da sve počne i na kraju se završi na nečemu što zovemo folk. Možemo se mi s time sprdati, ali postoji nešto što je zapisano u DNK ovih prostora”, kazao je Huljić i zaključio kako ljudi u Srbiji žive za muziku, a u Hrvatskoj žele živeti od muzike.
Najveći hrvatski komunikacijski stručnjaci i politički novinari raspravljali su o tome šta očekuju od predsedničkih izbora na panelu Svi predsjednikovi ljudi. Andrija Jarak istakao je da bi ovo mogla biti najdosadnija kampanja do sada, te da postoje četiri teme koje pale Hrvate, a to su partizani, ustaše, mito i korupcija. Nakon panela dodeljen je Megafon 2019. za najboljeg hrvatskog političkog PR-ovca, a nagradu je dobio Marko Milić iz Kancelarije predsednika Vlade.
Na jednom od prvih panela, Panic At The Disco: Mediji, javni sektor i kultura raspravljalo se o Rijeci koja je odabrana kao Evropska prestonica kulture 2020. godine. „Ovaj projekat je skup, veliki i vidljiv, te će imati efekta na sve, pa čak i na brodogradnju“, istakao je Ivan Šarar, ministar za kulturu grada Rijeke.
Šta je dobra naslovnica i zašto je važna raspravljali su glavni urednici novina iz Hrvatske Goran Gavranović, Slovenije – Robert Boteri i Srbije – Veljko Lalić na panelu Dobra naslovnica je dobra naslovnica. Boteri je istakao da na naslovnicama u Sloveniji najviše pažnje izazivaju Tito, Hitler i Žižek. „Dobra naslovnica jednom nedeljniku može povećati prodaju za 50 posto. U dnevnom listu poput 24 sata, naslovnica povećava prodaju za 5 ili 10 posto, a nekada je to bilo i do 30″, otkrio je glavni urednik 24 sata Goran Gavranović.
Na ovogodišnji Weekend došao je i AJ Coyne, kreativac australijskog ogranka BBDO-a koji je na predavanju How Creativity can save our wildlife predstavio projekt the Lions Share, inicijativu koja za cilj ima podstaknuti brendove koji se reklamiraju koristeći životinje da ulože u njihovu zaštitu. Do sada je prikupljeno 16 miliona dolara, a Coyne se nada da će dostići cilj od 100 miliona.
Dve trećine dece koja trenutno idu u osnovnu školu radiće poslove koji danas ne postoje, zaključeno je na panelu Digital Challengers. Da ne treba strahovati od robota jer ćemo s robotizacijom zarađivati isto ili više s više slobodnog vremena, te imati kvalitetniji život istakli su učesnici Joško Mrndže (Google), Željko Kukurin (Valamar Riviera), Milan Mirjanič (McKinsey) i Andrej Grubišić (Grubišić i partneri). „Naša priča o digitalizaciji znači da danas iz Upravne zgrade u Poreču radimo prodaju od 100 miliona evra ili 45 posto ukupne prodaje Valamar-a i komuniciramo s milionima gostiju iz celog sveta. Verujem da su prilike za digitalizaciju u hotelijerstvu i industriji putovanja enormne“, dodao je Kukurin.
Početak prvog dana festivala obeležio je i prvi video prenos s drona na 5G mreži u ovom delu Evrope uspostavljen između Rovinja i prvog 5G ostrva u Hrvatskoj – ostrva Krka. U glavnu dvoranu Weekend-a uključen je live prenos leta dronom iznad Krka, a publici se s Krka na 5G mreži obratio i Srđan Kovačević, izvršni direktor startupa Orqa. Testiranje se provelo na live 5G mreži, čime je hrvatski Telekom prikazao kako će izgledati budućnost tehnologije.
FOX Networks Group Hrvatska na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu organizovao je izložbu pod nazivom National Geographic: Women – A century of change kojom slavi snažne, hrabre i istrajne žene svih svetskih kultura i naroda.