“Ne znaju da voze ni na običnom, a kamoli ovde”: Prvi turbo kružni tok u Srbiji zbunio vozače, evo i uputstva za upotrebu
Turbo kružni tok na raskrsnici Bulevara cara Lazara i Fruškogorske ulice u Novom Sadu je završen i danas popodne biće uspostavljen redovan saobraćaj. Drugačiji je od onih na koje smo navikli, a sudeći po komentarima na društvenim mrežama, vozačima nije svejedno.
Prvi “turbo” kružni tok u Srbiji danas kreće sa radom, a to je po društvenim mrežama izazvalo dosta komentara i polemike. I dok su jedni presrećni i smatraju da je ovakav vid kružnog toka odlično rešenje, drugi su skeptični i u strahu jer “većina građana ne zna da vozi ni na običnom kružnom toku, a kamoli na ovom turbo”. Donosimo vam pravila i uputstva za lakše snalaženje.
sine lepi kakav će clusterfuck da bude! pic.twitter.com/JxSAugXfdU
— NatashaNS (@natmilic) June 19, 2023
Ova vrsta kružnog toka razvijena je u Holandiji 2000. godine. Zbog svog specifičnog dizajna, “turbo” kružni tok isključuje potrebu za prestrojavanjem vozila i moguće konfliktne situacije u kružnom toku, piše 021.rs.
Kako da se snađete u turbo kružnom toku?
Poslednjih godina kružni tokovi se sve više koriste na raskrsnicama gde je to moguće i gde mogu da ubrzaju protok saobraćaja. Međutim, prometni kružni tokovi sa dve ili više traka često predstavljaju poteškoću za vozače koji se u takvim situacijama ne snalaze dobro.
U tim slučajevima dolazi do problema sa pogrešnim prestrojavanjem pre i unutar samog kružnog toka ili nedoumica oko toga koje od dva vozila ima prednost. Nije retkost da u kružnom toku prisustvujemo i incidentnim situacijama, pa čak i saobraćajnim nezgodama.
Koja je prednost “turbo” kružnog toka?
Ova vrsta kružnog toka razvijena je u Holandiji 2000. godine. Jedna od prednosti “turbo” kružnih raskrsnica je ta što se ne zahteva od vozača da se prestrojavaju unutar same raskrsnice.
Umesto toga, vozači svoj pravac biraju pre nego što pristupe kružnom toku.
Pre same raskrsnice, ali i u samom kružnom toku, signalizacijom je naznačeno kojom trakom se vozilo kreće od trenutka ulaska u kružni tok, pa sve do njegovog napuštanja.
Na taj način izbegnuta su prestrojavanja vozila u samom kružnom toku koja, osim što usporavaju kretanje vozila, mogu da dovedu i do konfliktnih situacija.