Umetnost pripadanja u Dorćol Platzu
Na zanimljivom celodnevnom događaju u Dorćol Platzu, 27. septembra, prvi put će se kod nas predstaviti organizacija House of Beautiful Business, koja se bavi humanim aspektom poslovanja u vremenu u kom živimo.
Saloni koje ova kuća organizuje tokom godine širom sveta okupljaju preduzetnike, investitore, dizajnere, umetnike, naučnike… i istražuju kako da poslovanje postane bolje, kako da se vodi sa namenom i strašću, te kako da se ojačaju veze među ljudima, i dizajniraju radna mesta u vremenu u kom dominiraju mašine. Prvi salon koji se organizuje u Beogradu nazvan je The Art of Belonging (Umetnost pripadanja), i okuplja raznolike govornike koji će široku temu pripadanja osvetliti sa raznih strana.
„Želimo da naša publika oseti važnost ove teme: Šta je u stvari osećanje pripadnosti, i zašto imamo potrebu da pripadamo „nečemu”? Kako se to osećanje menja sa globalizacijom, i nomadskim stilom života? Koliko brzo će nam trebati da shvatimo da pripadnost nema fizičku niti materijalnu osnovu, već da je to osećanje duboko intimne povezanosti u nama samima…”, kaže u razgovoru za City Magazine Nataša Savin iz Idea Porta, koji je jedan od ovdašnjih organizatora. Partneri su još i Dorćol Platz i ICT Hub, a koorganizator je Sonja Kresojević.
Nataša Savin navodi još i da je ideja da se jedan od godišnjih salona organizuje u Beogradu potekla od Sonje Kresojević. Ona je, naime, prošle godine prisustvovala velikom godišnjem okupljanju House of Beatiful Business u Lisabonu, i prvi put se susrela sa ovim konceptom.
Na predstojećem beogradskom događaju The Art of Belonging govoriće uspešni i zanimljivi ljudi iz raznih oblasti delovanja. Englez Robert Rouling Smit, filozof i autor sedam knjiga, govoriće o univerzalnom znaćenju pripadnosti. On se u svom poslednjem delu, autobiografiji AutoBioPhilosoph, bavi pitanjem – Šta to znaći biti human? A Filip Horvat, futurolog iz Berlina, bavi se teorijskim sistemima i metodologijama za inovacije, i kombinuje najnovija istraživanja iz oblasti psihologije i neurologije. On je predavač, konsultant i partner u kompaniji Luman gde redovno organizuje treninge za menadžere usled priprema za transformacijske procese. U Dorćol Platzu Horvat će publici predstaviti originalne tehnike kojima se čuva optimizam, kao i osećaj pripadnosti.
Zanimljive priče najavljuju i ovdašnji preduzetnici. Branimir Brkljač, osnivač prelepog i inspirativnog Mokrin House, coworking centra smeštenog na severu Vojvodine koji je omiljen mnogim digitalnim nomadima, za sebe kaže da je diplomirani pravnik bez iskustva, priučeni marketingaš sa iskustvom, govornik iz ubeđenja, predavač iz ljubavi, pisac početnik, znatiželjni posmatrač sveta oko sebe, i – večiti putnik. On će publici u Dorćol Platzu predstaviti svoja iskustva – kako se oseća u projektima koje radi, kako doživljava brojna putovanja i druženja, te kako i gde u svemu tome pronalazi i doživljava svoja mesta pripadnosti.
O traganju za pripadanjem, i pronalaženju i čuvanju svog mesta pod suncem, govoriće i vlasnici farme Ranilović. Priču o ljubavi prema selu, i posvećenosti novootkrivenom poslu, donosi par koji je iz Beograda otišao na obližnju planinu Kosmaj odlučivši da kupi 200 koza, i počne da proizvodi kvalitetan kozji sir.
Na panelu će učestvovati i beogradski LP Duo, koji čine muzičari Sonja i Andrija. Njihova muzička priča obuhvatiće mnoge interesantne teme – proces stvaranja, budućnost muzike, spoj muzike i nauke, korišćenje novih tehnologija u umetnosti.
Na kraju celodnevnog događaja u Dorćol Platzu će o svojim životnim putevima, putovanjima kroz Indiju, i duhovnoj pripadnosti, govoriti guru Šri Hari.
Posetioce još, navodi Nataša Savin, očekuju radionica na temu pripadnosti, kao i promocija virtuelnog muzeja – Museum of Belonging.
„Pozivamo sve vaše citaoce da zaprate našu Instagram stranicu Museum of Belonging, i podele s nama svoje priče o pripadanju. Ljudi iz celog sveta nam se već javljaju, šalju fotografije i priče, i sve su duboko intimne i kreativne.”
House of Beautiful Business
House of Beautiful Business je globalni istraživački centar i zajednica koja se bavi pitanjem – kako humanizovati posao u doba mašina. Pokrenulo ga je udruženje The Business Romantic Society, koje ima svoje baze u Berlinu i San Francisku. Opisujući ono što rade navode da im je cilj radikalna promena jezika, sistema i praksi poslovanja, te oblikovanje pozitivnije vizije za tehnologiju, poslovanje i čovečanstvo. Svake godine u Lisabonu organizuju godišnje okupljanje na kom govornici iz sveta biznisa, nauke, tehnologije, humanističkih nauka, umetnosti, ekonomije…pronalaze nove modele za budućnost – humanizovane ekonomije i društva.
Ove godine će od 2- 6. novembra biti organizovano više od 60 predavanja, a učestvovaće oko 100 govornika i izvođača. Tema će biti The Battle for Beautiful Business, a u okviru nje govoriće se o borbi protiv kapitalizma (odnosno o “popravljanju”kapitalizma), kreiranju elegantnih operativnih sistema za moderne kompanije, slavljenju humanosti, podsećanju na potrebu za povezivanjem…
Više informacija: https://houseofbeautifulbusiness.com/join-us-in-lisbon
Prvih 5 čitalaca koji se jave direktno u DM Instagram stranice Museum of Belonging, dobijaju 20% popust.