Bumeri ne razumeju ovaj emodži: I vi ćete biti iznenađeni i pocrveneli kad vidite koji je
Pripadnici generacije X (1965. – 1980) i bumeri (1955. – 1964.) ne vole da koriste emodži u komunikaciji .
Istraživanje provedeno na Univerzitetu u Otavi otkrilo je da oni u principu shvataju šta emodžiji znače, ali ne osećaju se baš ugodno da ih koriste, prenosi index.hr.
“Otkrili smo da je manja verovatnoća da će stariji korisnici koristiti emodžije i da se osećaju manje samouvereno oko toga kako tumače emodžije”, rekla je glavna autorka studija Izabel But.
Istraživanje, koje se smatra prvim sveobuhvatnim istraživanjem međugeneracijske upotrebe emotikona, objavljeno je ovog meseca u časopisu Computers in Human Behavior Reports.
Studija je uočila i da je popularnost emodžija počela u SAD-u 2011. kada je Apple dodao službenu emodži tastatura u iOS-u. 700 miliona emodžija dnevno se koristi na Fejsbuku, a polovina komentara na Instagramu sadrži emodži, pokazuju statistike.
Tim iz Otave posebno je istraživao osam emodžija – tri usredsređena na sreću, dva na tugu, dva na iznenađenje i jedan na ljutnju.
Okupili su 240 odraslih osoba u dobi od 18 do 80 godina i pokazali im tih osam emodžija, nasumičnim redosledom. Ispitanici su ocenjivali intenzitet kojim su emodžiji prenosili svaku emociju.
Studija je otkrila da je najteži emodži za starije odrasle osobe bio iznenađeni emodži raširenih očiju, sa rumenim licem i podignutim obrvama.
Iznenađeni emodži raširenih očiju, sa rumenim licem i podignutim obrvama:
Začudo, druga najteža kategorija bili su im “srećni emodžiji”. “Ovi rezultati navode nas na zaključak da stariji korisnici imaju motivaciju i sposobnost za korištenje emodžija, ali im nedostaje samopouzdanje i opšta tehnološka stručnost potrebna za ovaj način komunikacije”, zaključili su istraživači.
Tim veruje da je važno pomerati korišćenje emodžija za starije osobe kako bi im olakšali međugeneracijsku interakciju.