Da li se muškarci ili žene češće lažno predstavljaju na društvenim mrežama?
Svi smo ponekad krivi za ulepšavanje stvarnosti na našim profilima na društvenim mrežama, bilo da svoju glavnu sliku provučemo kroz Fotošop ili svojim objavama prikažemo svoj život uzbudljivijim nego što stvarno jeste. Istraživači već godinama proučavaju ponašanje ljudi na društvenim mrežama, a jedna od nedavno objavljenih studija iz ove oblasti u svom fokusu ima jedno veoma zanimljivo pitanje: Da li su muškarci ili žene iskreniji na društvenim mrežama?
Za potrebe ove studije, istraživači su napravili odgovarajući upitnik, koji su poslali hiljadama dobrovoljaca iz 25 zemalja, starosti od 18 do 90 godina. Učesnici ove ankete trebalo je da odgovore da li su, na primer, ikada na svom profilu na društvenoj mreži objavili staru fotografiju na kojoj izgledaju lepše umesto nove koja otkriva znake starenja? Od njih je traženo i da napišu da li su ikada lagali o svom obrazovanju i zaposlenju na društvenim mrežama, a morali su da odgovore i na još nekoliko relevantnih pitanja.
Analizom njihovih odgovora, istraživači su došli do nekoliko zanimljivih saznanja. Kao prvo, otkriveno je da, mada nema puno razlike u nivou obmane na društvenim mrežama između muškaraca i žena, određeni tipovi obmana su tipičniji za pripadnike jednog pola u odnosu na pripadnike drugog. Žene, po ovom istraživanju, češće objavljuju fotografije koje ne odgovaraju realnosti, bilo da su u pitanju fotke iz mladosti ili one koje su previše obrađene s različitim softverskim altkama za ulepšavanje. One to rade jer im je stalo da ih ljudi percepiraju kao atraktivne osobe.
Muškarci, s druge strane, više lažu da bi pokazali da su uspešniji nego što jesu, pa su tako na njihovim profilima češće navedene neistinite informacije o njihovom obrazovanju i profesionalnoj karijeri.
Da li se zaključci ove studije u vezi sa lažnim predstavljanjem na društvenim mrežama podudaraju sa vašim ličnim iskustvom na istim? Možete ostaviti svoj komentar o tome ispod linka za ovaj tekst na našoj Fejsbuk stranici.
Izvor: Psychology Today
Izvor naslovne slike: unsplash.com/@apostolosv