Evo zašto svi trenutno mrze Instagram
Najnoviji apdejt Instagrama vezan za video klipove nije dobro prošao kod korisnika ove društvene mreže. Stvar je otišla toliko daleko, da je čak napravljena peticija na sajtu Change.org s porukom: „Da Instagram ponovo bude Instagram“. Peticija za sada ima više od 250.000 potpisnika. Šta je tačno u vezi novog apdejta izazvalo gnev ljudi na Instagramu?
Ova kompanije je nedavno objavila da uvodi nove opcije u svoju sekciju za video klipove. Neke od ovih opcija, kao što je, na primer, kombinovanje slika i video klipova sa istima drugih korisnika, preuzete su direktno sa TikToka. Takođe je odlučeno da će svaki video kraći od 15 minuta biti šerovan u sekciji ‘Reels’, a ne među video klipovima i običnim objavama, kakva je bila do sada praksa. ‘Reels’ su podsećamo vas kratki klipovi, koji su nastali kao odgovor Instagrama na uspeh TikToka. Korisnici u poslednje vreme viđaju sve više preporučenih objava, što je još jedna stvar koja im ide na nerve.
U suštini, baš kao što je Instagram dodao video klipove nakon što se pojavio Vine i ‘Stories’ nakon Snapchata, sada se brzo pretvara u TikTok klon kako bi pokušao da spreči mlađe korisnike da napuste platformu—ili da privuče nove korisnike sa TikToka.
Naravno, ljudi retko ignorišu dramatične promene u načinu rada društvenih mreža, pa je tako i u ovom slučaju. Fotografkinja Tati Bruning napravila je peticiju „Da Instagram ponovo bude Instagram“, s ciljem da skrene pažnju vodećim ljudima ove društvene mreže da korisnici žele da se vrati hronološki feed i da bi bilo bolje da više slušaju kreatore sadržaja na svojoj platformi a manje se obaziru na poteze konkurencije.
Peticiju ove dame podelila je sa svojim pratiocima ni manje ni više nego Kajli Džener, druga najpopularnija osoba na Instagramu. Nakon njene objave, slično su reagovale i Kim i Kortni Kardašijan, koje zauzimaju sedmo i šesnaesto mesto po broju pratilaca na ovoj društvenoj mreži.
Iako ovo možda ne izgleda kao velika stvar, vredi napomenuti da otuđenje najpopularnijih i najaktivnijih korisnika teško da je solidna poslovna strategija za Instagram. Naime, kada je Dženerova svojevremeno tvitovala pritužbu na apdejt Snapchata 2018. godine, tržišna vrednost matične kompanije Snap pala je za čak 1,3 milijarde dolara, otprilike 6 procenata njene ukupne vrednosti u to vreme.
Mada nezadovoljstvo Kajli Džener još uvek srušilo tržišnu kapitalizaciju Instagrama i Facebooka i matične kompanije Meta za nekoliko milijardi, drugi faktori su to učinili. Facebook je ove godine prvi put izgubio više korisnika nego što je dobiot, Appleov apdejt iOSa fokusiran na privatnost koštao ga je 10 milijardi dolara prihoda od reklama, zaokret u metaverzu je skupa opklada koja ne pokazuje znake da će se uskoro isplatiti, a uzbunjivači su nastavili da otkrivaju detalje o kompaniji, u kojoj po njihovim rečima vlada haos.
Iako možda neće moći da reši svaki problem koji muči Metu i Fejsbuk, šef Instagrama Adam Moseri mogao bi bar da pokuša da odgovori na zabrinutost korisnika njegove društvene mreže. U ‘Reelu’ objavljenom u utorak, on je priznao da se „mnogo toga dešava na Instagramu“. Što se tiče feeda preko celog ekrana, Moseri je priznao da „još nije dobar“, ali da se još uvek testira sa malim procentom korisnika.
Prelazak na video, s druge strane, je tu da ostane. Prema Moseriju, Instagram će „nastaviti da podržava fotografije“, ali on veruje da će „sve više i više Instagrama vremenom postati video“. On tvrdi da se to dešava prirodno bez obzira na inicijative iz same kompanije.
Dok je Moseri branio ogroman broj preporučenih postova, priznao je da ako korisnici vide stvari koje ih ne zanimaju, to znači da Instagram ima prostora za napredak u ovom segmentu. Za kraj, Moseri je rekao da Instagram nikada neće biti onaj stari. On je izjavio da se „svet brzo menja i da se mi moramo menjati zajedno sa njim“.
Izvor: Popular Science
Naslovna fotografija: Kenny Eliason on Unsplash