Novi trend na Instagramu zbunio je ceo svet: Dženifer Lopez, Bili Ajliš, Dua Lipa i mnogi drugi su se nakačili i izbacuju neobične fotke
Krajem avgusta Dženifer Lopez podelila je odjednom čak 16 fotografija na svom Instagram profilu, na kojem je prati više od 250 miliona ljudi. Objavu je nazvala jednostavno: “Bilo je leto.”
U tom albumu nalazile su se casual fotke iz njenog života nakon burnog razvoda sa Benom Aflekom, a izgledale su neverovatno obično: selfiji ispred ogledala s gomilom rublja u pozadini, slika dečijeg ranca sa motivom Super Marija…
Ovaj neobičan stil nije ono na što su njeni pratioci navikli. J.Lo je dosad uglavnom objavljivala profesionalne fotografije sa modnih revija, pažljivo birane snimke koje su odavale glamurozan život poznate pevačice. No, ovo je izgledalo kao da je neko uzeo njen mobilni i slučajno objavio niz fotki, piše New Yorker.
Dženifer Lopez photo dump
Instagram je omogućio takve objave. Naime, platforma je nedavno povećala broj fotografija koje korisnici mogu da podele u jednoj objavi sa dosadašnjih 10 na čak 20. Ovaj novitet pokrenuo je novi trend – photo dump – tačnije, gomilu fotki koje na prvi pogled deluju nespretno, neuredno, ali su u stvarnosti pažljivo osmišljene.
Posebno među pripadnicima generacije Z postalo je popularno da postavljaju nasumične, ponekad nejasne prizore iz svakodnevnog života, stvarajući kolaž trenutaka koji naizgled nemaju veze jedan s drugim.
Fotografije sa odmora, snimci kućnih ljubimaca, bizarni memovi, sve to čini savršen prikaz svakodnevnog života. Uz nasumičnost fotografija ide i nasumičnost opisa. Još pre nekoliko godina ljudi su satima smišljali dugačke opise za svoje objave. Sada photo dump često prati samo pokoji emodži ili neka random rečenica, bez interpunkcije i pisana malim slovima.
Time naglašavamo ležernost i nepretencioznost objave, ali u isto vreme se sugeriše da autor zapravo jako brine o svom imidžu na društvenim mrežama. Umesto izmišljenog savršenog života, korisnici Instagrama sad satima smišljaju kako da fingiraju savršeno neuredan život.
Pretrpanost
Društvene mreže su uvek balansirale između estetizovanog savršenstva i namernog nereda. Setimo se samo albuma na Facebooku sa početka 2000-ih – vremena kad je sadržaj bio daleko manje pažljivo biran. Ljudi su objavljivali desetak sličnih fotografija sa zabava, a svi su ih pretraživali tražeći poznata lica i zanimljive trenutke. Kasnije je sa dolaskom Instagrama društveni medijski prostor postao više usmeren na širi auditorijum te smo postali mnogo selektivniji oko toga šta objavljujemo.
Pandemija je dodatno uticala na ovaj trend. Izolacija i rutina svakodnevice pretvorile su naše feedove u zbirke nasumičnih trenutaka – svaki dokaz života bio je dobrodošao, bez obzira na to koliko neuredan ili nesavršen bio. Mnoge poznate osobe, poput Due Lipe i Olivije Rodrigo, preuzele su ovaj trend objavljivanja “nesavršenih” albuma, a lifestyle portali počeli su da uče korisnike kako se objavljuju slike na način koji izgleda ležerno i neplanirano iako je zapravo pomno osmišljen.
Ironično, ovakve objave, iako na prvi pogled djeluju autentično, zapravo su pomno uređene da zadovolje algoritme društvenih mreža. Alat Hootsuite, koji analizira društvene mreže, otkrio je da objave sa više slika imaju veći angažman i reach. Objavljivanje pretrpanih albuma postalo je, dakako, način privlačenja pažnje u pretrpanom prostoru.