Kako je običan snimak čoveka sa slonovima postao jedan od najbitnijih videa na internetu svih vremena
Džavid Karim je pre 18 godina objavio prvi video na Jutjubu pod nazivom “Me at the zoo”. Suosnivač YouTube-a je postavio, kratak zrnast video, mesec pre lansiranja beta verzije u maju 2005.
Ovaj svojevrsan ulazak u železničku stanicu ali za svet interneta prikazuje Karima, suosnivača YouTube-a, u zoološkom vrtu u San Dijegu kako stoji ispred gomile slonova.
„U redu, evo nas ispred slonova“, kaže on u klipu. „Sjajna stvar kod ovih momaka je to što imaju stvarno, stvarno, jako dugačke gepeke, i to je, to je kul. I to je skoro sve što se može reći.”
Video lošeg kvaliteta je postavljen na Jutjub mesec dana pre javnog beta lansiranja platforme u maju 2005. Do tog trenutka, Jutjubov tim se okrenuo od ideje za sajt za sastanke već je krenuo da razvija viziju platforme koja je video na mreži učinila pristupačnijom i lakšom za deljenje.
Karim, koji je napustio kompaniju 2005. da bi diplomirao računarstvo na Univerzitetu Stanford, dobio je 137.443 deonice Gugla — vredne oko 64 miliona dolara u to vreme — kada je sajt kupljen 2006. godine, kako je pisao The New York Times-u.
Otkako je napustio Jutjub, Karim je postao glasni kritičar svih predloženih promena na Youtube platformi. Najglasniji je bio pre nekoliko godina, 2021, kad je bila najvljena priča o ukidanju broja dislajkova.
Karim je osnovao firmu rizičnog kapitala Y Ventures, ranije poznatu kao Youniversity Ventures, koja je investirala u kompanije kao što su Airbnb, Reddit i Eventbrite.