Kompanija Facebook menja ime
Ono što je ranije bilo najavljeno, sada je i potvrđeno – Facebook menja ime! Osnivač Mark Zakerberg obratio se preko livestream-a u četvrtak sa novim detaljima, od kojih je najvažnije novo ime –Meta.
Kao glavni razlog ove promene, istakao je činjenicu da ime Facebook ne pokriva sve što ova kompanija obuhvata i vezuje se samo za jedan proizvod, u ovom slučaju mrežu. Najavljeno je da će sledeća platforma, koju naziva „Metaverzum“, biti sveobuhvatna i nuditi mnoge nove usluge pored postojećih. To znači da će, pored mreže Facebook koja nastavlja da postoji pod istim imenom, aplikacije za čet WhatsApp i Instagrama, nova kompanija zaći i u sferu virtuelne realnosti.
Zakerberg je potencirao da na ovaj način kompanija želi da u jednom novom onlajn prostoru poveže tehnologije virtuelne realnosti, augmentovane realnosti i klasičnih aplikacija. Korporativni znak, koji je do sada bio prepoznativljivi palac nagore, od sada je plavi zakrivljeni znak za beskonačnost. Tako i ovaj Metaverzum treba da pokaže da oni nisu samo društvena mreža, nego kompanija koja razvija tehnologiju za povezivanje ljudi.
Međutim, ono što mnogi povezuju sa ovim rebrendiranjem je kontroverza i nedavno curenje takozvanih Facebook papira, niza priča o tome kako je ova kompanija otkrivala privatne informacije svojih korisnika, kako se loše nosi sa govorom mržnje i kako ne ume da zaštiti svoje mlađe korisnike. U trenutku kada se još nije slegla prašina, Zakerberg se pojavio sa ovim rešenjem u nadi da će skrenuti pažnju ljudi na „nešto novo“.
Uprkos tome što je najavio jedno novo online okruženje pod nazivom Horizon, u kome će ljudi u virtuelnoj realnosti imati prostor da se, pomoću avatara, druže, rade i igraju igre u 3D okruženju, Zakerberga optužuju da uzaludno troši energiju na ovu objavu, umesto da zaista poboljša svoju platformu. On je najavio da ostaje na čelu nove kompanije za sada i da nema nameru da se povuče u skoroj budućnosti.
Izvor: CNN
Fotografije: Meta