5 vrsta ponašanja koja konobari ne vole kod roditelja s decom
Jedna konobarica tvrdi da mnogi iz ugostiteljskog sektora ne vole kada roditelji sa malom decom dolaze u restorane, a ne paze na njihovo ponašanje.
Iako se gnev gostiju često usmerava ka deci, mnogi konobari smatraju da bi roditelji trebalo da preuzmu odgovornost kada mališani prave haos, piše Index.hr.
„Konobari ne žele da posrame porodice niti da ih obeshrabre da izlaze na večeru“, rekla je za Today.com Alana Fajnman, komičarka i konobarica iz južne Kalifornije koja na TikToku objavljuje skečeve iz restoranskog života. „Roditelji uglavnom… pokušavaju da daju sve od sebe“.
Ipak, napominje da neki roditelji u restoranima prave ozbiljne propuste.
„Izreka ‘Gost je uvek u pravu’ polako izumire“, dodala je.
U nastavku slede primeri ponašanja koji, prema njenim rečima, više govore o roditeljima nego o deci.
Ostaviti nered
Deca se znaju isprljati, to je normalno. Ali problem nastaje kada roditelji sve ostave konobarima i pomoćnom osoblju da očiste.
„Jedno je kad beba baci hranu iz stolice, a drugo je kad deca otvaraju kesice šećera i prosipaju ih po podu ili crtaju kečapom po zidovima“, kaže Fajnman. „To obično znači da roditelj ne pazi ili to dopušta“.
Ako dete povrati ili ostavi nered po podu i zidovima, to neko mora da očisti – a to nije roditelj.
@alanafinewoman my new single “ketchup” is dropping #restaurantstory #serverlife #customerservice #CompleteMyLook #MyColoredHair ♬ Blue Blood – Heinz Kiessling
Dozvoliti deci da trče po restoranu
Restorani uglavnom nisu mesto za trčanje, i takvo ponašanje može da se završi loše. Dete može da obori konobara, razbije čašu, prospe hranu ili izazove povrede i kašnjenje u posluživanju.
„Ako nosite poslužavnik sa pet martinija ili tanjire sa vrućom hranom, a dete vam istrči pred noge, sve može završiti na podu – ili na nekom gostu“, upozorava Fajnman.
„Deci nije mesto da trče po restoranu, ovo nije igraonica u Mekdonaldsu.“
Prisjetila se i jedne situacije kada su deca u njenom restoranu preskočila ogradu, izašla na ulicu i počela da bacaju kamenje prema terasi za goste. Niko nije bio povređen, ali je zaposleni restorana morao da uskoči i bukvalno preuzme roditeljsku ulogu.
Uključivati konobare u vaspitavanje
Kada deca porastu, često ih se podstiče da sami naruče svoju hranu. Neki roditelji tada kažu: „Reci teti šta želiš“. I dok Fajnman kaže da joj je to najčešće simpatično, ponekad zna da predstavlja problem – naročito ako dete ne želi ništa da kaže, a roditelj insistira.
„Ponekad roditelji kažu: ‘Nećemo nastaviti dok ti ne naučiš da naručiš’“, priča Fajnman. „Ali kad imam mnogo posla, nemam vremena da učestvujem u takvom vaspitavanju.“
Tražiti izmene zbog izbirljive dece
Izbirljiva deca sama po sebi nisu problem. Međutim, neki roditelji očekuju da restoran u potpunosti prilagodi jelo njihovim željama – i znaju da se jako naljute ako to nije moguće.
„Ako nije gužva, kuhinja možda može da se prilagodi, ali to nije uvek slučaj“, kaže Fajnman. „Roditelji bi trebalo da imaju rezervni plan za to šta njihovo dete može da jede.“
Zaboraviti da se deca uključe u rezervaciju
Zanimljiv fenomen, kaže Fajnman, jeste to što mnogi roditelji ne uračunaju decu u rezervaciju, iako i ona zauzimaju mesto – bilo da sede na stolici ili u dečjoj hranilici.
Fajnman smatra da neki roditelji to rade kako bi izbegli naplatu obavezne napojnice za veće grupe, ali veruje da većina jednostavno zaboravi. Problem nastaje kada restoran mora da pronađe veći sto, što može izazvati kašnjenja i poremetiti raspored.
„U restoranu se vrlo lako stvori lančana reakcija“, objašnjava. „Ako se zabunite i ne uračunate troje ljudi, to može da odloži sve za narednih 45 minuta.“

Trenutno nema komentara! Budite prvi