Našli smo dečka koji je spojio Džeja i Van Goga: Njegove objave religiozno prati 80.000 ljudi u Srbiji
Ako niste čuli za Instagram profil HEDONIZAM&RENESANSA, krajnje je vreme da to ispravite.
U beskonačnom skorolavanju po društvenim mrežama, sve je teže pronaći nešto što će skrenuti pažnju našem prezasićenom oku. Savršeni stajlinzi, besprekorni nokti, fotogenične šolje kafe i egzotične destinacije sa unapred uvežbanim pozama već su toliko prežvakane da smo očajnički željni nekog novog, autentičnog sadržaja. Upravo takve postove kreira Damjan Ranković, dečko koji stoji iza popularne stranice HEDONIZAM&RENESANSA koja na Instagramu broji oko 80.000 pratilaca.
U razgovoru za City Magazine, otkrio je kako se rodila ideja za profil HEDONIZAM&RENESANSA i zašto mu je nadenuo baš ovaj naziv?
– Pre otprilike četiri godine, naleteo sam na sliku koja me je asocirala na moju omiljenu pesmu, što je na mene ostavilo takav utisak da su me uvek nakon toga podsećale jedna na drugu. Pola godine kasnije dobio sam ideju da pokrenem Instagram stranicu na kojoj bih spajao nove muzičke trendove sa umetničkim delima. Napravio sam prvu sliku sa tekstom pesme i poslao je prijateljima, od kojih sam dobio pozitivne reakcije i ohrabrenje za dalji nastavak. Što se tiče samog naziva stranice, odlučio sam da spojim moje omiljeno doba stvaralaštva sa uživanjem, ističe naš sagovornik.
Damjan studira međunarodne odnose na Fakultetu političkih nauka, a Instagram mu je u početku bio samo hobi, dok nije polako prerastao u mali biznis. Majice sa ilustracijama i natpisima poteklim sa njegove Instagram stranice, već se uveliko prodaju, a njegova želja je da sve to podigne na viši nivo, i nada se da će jednog dana otvoriti prodavnicu HEDONIZAM&RENESANSA u Beogradu.
Sinestezija na delu
Ako ste pomno pratili na časovima srpskog jezika, onda sigurno znate šta je sinestezija. Stilska figura sinestezija vodi poreklo od starogrčkih reči – syn (što znači – zajedno, ujedinjeno) i aesthesis (što znači – senzacija), što bi u bukvalnom prevodu značilo – ujedinjenje senzacija, a generalno predstavlja spontanu subjektivnu asocijaciju raznih osećaja izazvanih doživljajem samo jedne od njih (npr. mirisi imaju oblik, boje, zvukove i slično). U Damjanovom slučaju, slike dobijaju zvuk, a nama je objasnio proces nastanka njegovih postova u kojima spaja naizgled nespojive elemente ( Džeja i Van Goga, Daru Bubamaru i Salvadora Dalija…)
– Kada se radi o muzičkim trendovima u većini slučajeva slušajući neku pesmu padne mi na pamet koja bi se slika mogla uklopiti uz nju, ali naravno postoje i trenuci kada je tekst specifičan i potrebno je uložiti više truda za pronalaženje odgovarajuće slike. Takođe, inspiraciju crpim iz svakodnevnih dešavanja, kako u Srbiji tako i u svetu, kada želim da na neki način podignem svest društva o određenoj temi, ističe on.
Ozbiljne društvene teme dižu najveću buru
Iako je većina Damjanovih postova zabavnog karaktera, on ističe da su najzapaženiji oni u kojima se dotakne aktuelnih društvenih tema.
– Najveću buru izazivaju postovi koji se odnose na ozbiljnije teme poput borbe protiv nasilja, ali i na domaće sportske uspehe, otkriva.
Instagram kao biznis u Srbiji
Za nepune četiri godine, veliki broj ljudi prepoznao je Damjanov rad, ali ističe da je bilo potrebno uložiti puno truda i vremena kako bi danas ova stranica bila to što jeste.
– Po mom mišljenju, digitalna sfera danas se sve brže razvija i prisutnost na društvenim mrežama je neophodna. Uz kreativnu i unikatnu ideju moguće je ostvariti poslovni uspeh na internetu, s obzirom da je onlajn kupovina doživela veliku ekspanziju prethodnih godina – zaključuje Damjan.
Naslovna fotografija: Instagram / hedonizamirenesansa