Odgovor Sidni Svini na kritike o reklami izazvao još veći haos na mrežama: “Dobre farmerke ili dobri geni?”
Glumica Sidni Svini našla se u centru javne rasprave zbog reklamne kampanje koja je, umesto da promoviše farmerke, izazvala optužbe za neosetljivost.
Naime, kampanja je koristila dvosmisleni slogan „Sydney Sweeney has good jeans“, što se može prevesti kao „Sidni Svini ima dobre farmerke“, ali i „dobre gene“.
S obzirom na to da je Svini belkinja plave kose i plavih očiju, mnogi su smatrali da je šala na račun genetike u trenutnoj političkoj klimi u SAD-u neprimerena i da aludira na eugeniku i belu nadmoć.
Ignorisanje problema dodatno je razbesnelo javnost
Dok je sama reklama izazvala podeljene reakcije, glumica je dodatno razbesnela javnost odbijajući da komentariše situaciju ili prizna zašto bi kampanja mogla biti problematična. U intervjuu za GQ, novinarka Ketrin Stofel pokušala je dobiti njen komentar na kritike.
Stofel je pitala: „Želite li nešto reći o samoj reklami? Kritika sadržaja bila je u osnovi da, možda posebno u ovoj političkoj klimi, belci ne bi trebali da zbijaju šale o genetskoj superiornosti.“
Svini je kratko odgovorila: „Mislim da će ljudi čuti kada budem imala problem o kojem želim da govorim.“
Lavina kritika na društvenim mrežama
Njen odgovor, kojim je dala do znanja da ne želi da razgovara o toj temi, pokrenuo je lavinu negativnih komentara na društvenim mrežama. Mnogi su njen stav protumačili kao arogantan i nezainteresovan. Jedna osoba je sugerisala da glumičin odgovor implicira da se slaže sa podtekstom reklame, napisavši: „O, s*anje, možda je zapravo rasistkinja.“
Drugi korisnik istakao je ironiju s obzirom na seriju koja ju je proslavila: „Slavna si zbog serije u kojoj su u prvom planu crnkinja i transrodna žena.“
Treći je podsetio da Svini nije uvek bila tako ravnodušna prema kritikama: „Sidni Svini pokušava da glumi smirenost i ravnodušnost kao da pre nekoliko godina nije objavila onaj video u kojem jeca jer su je ljudi na Tviteru nazivali ružnom.“
Reklama koja je podelila javnost
U reklami, mlada zvezda, obučena u farmerke od glave do pete, objašnjava: „Geni se prenose s roditelja na potomstvo. Često određuju osobine poput boje kose, ličnosti, pa čak i boje očiju.“ Zatim dodaje: „Moje farmerke su plave.“
Kritičari su odmah optužili brend da koristi Svini, plavokosu i plavooku glumicu vitke linije, kao simbol „dobrih gena“. Neki su otišli i korak dalje, optuživši American Eagle za korišćenje „nacističke propagande“ i promovisanje „nadmoći bele rase“ zbog dvosmislene upotrebe reči „geni“.
Na pitanje da li oseća potrebu da se izvini zbog kontroverzi, Svini je odlučno odgovorila: „Izviniću se svojim prijateljicama. Ali osim toga, ne. Znam ko sam. Znam šta cenim. Znam da sam ljubazna osoba.“ Dodala je da ne dozvoljava drugima da je definišu: „Znam da puno volim i znam da sam uzbuđena da vidim šta će se sledeće dogoditi. I zato zapravo ne dozvoljavam drugim ljudima da definišu ko sam.“

Znači, kad neko ne želi da učestvuje u pričama o rasizmu, on je zapravo prikriveni rasista?
Količina svakodnevne gluposti me duboko zabrinjava.
Sramota, odmah da naprave jos jednu reklamu sa crnkinjom invalidom bez nogu azijskog porekla, homoseksualku koja misli da je patika (u mnozini).
Gluposti! Na enfleskom jeyiku se reči GENi i D|INS , odnosno farmerke iygovaraju isto: DJINS..
Ma da li je moguće?
Ovo zaista postaje zabrinjavajuće…
Radi se o farmericama, a čak da se i radi o dobrim genima, hvala Bogu, ima ih. Šta je sporno biti ponosan ili se hvaliti svojim precima? Pustite ljude na miru.
moje oci su plave, moji geni su najbolji, moji geni su plavi … tako do zvuci na engleskom
nevidjeni pacenici, osecaju se ugrozeno pa naglasavaju svoj beli ponos … KKK