Presek za 2022: Zorannah najuticajnija na mrežama, a bez ove aplikacije ne može 93 odsto Srba
Rezultati istraživanja Social Serbia 2022 objavljeni na sajtu pioniri.com otkrivaju ko je najuticajniji influenser u Srbiji, kao i koja aplikacija za dopisivanje je najpopularnija kod nas.
Ako imate profil na nekoj društvenoj mreži – a istraživanje Social Serbia 2022 tvrdi da 91 odsto populacije u Srbiji ima – sigurno ste već naleteli na listu najuticajnijih influensera koja kaže da je na prvom mestu Zorana Jovanović, poznatija kao Zorannah.
Agencija Pioniri svake godine u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research, sprovodi istraživanje stanja društvenih medija u Srbiji i upravo su objavljeni najnoviji rezultati. Cilj istraživanja je upoznati online ponašanje stanovnika Srbije, navike u korišćenju društvenih mreža, načine konzumiranja digitalnih kanala i stavove korisnika prema oglašavanju brendova.
Iako globalna istraživanja na ove teme postoje, upotreba digitalnih tehnologija i društvenih mreža prilično se razlikuje između tržišta, pa globalni podaci često nisu od pomoći. Domaće tržište zaslužuje sopstvene, lokalno-relevantne podatke, te Pioniri već 6 godina sprovode istraživanje na reprezentativnom uzorku online populacije Srbije. Izdvajamo neke od najvažnijih rezultata.
U nameri da što dublje razume ponašanje korisnika na TikToku, ovogodišnje izdanje sadrži dodatna pitanja o ovoj platformi. Rezultati su srušili najčešće predrasude o njoj, a primarno onu da je TikTok „samo za klince“. Istraživanje je pokazalo da čak 30% ljudi uzrasta 25-34 ima nalog na TikToku, a da se i u grupi 35-44 broj korisnika značajno povećava. Jedan od zanimljivih podataka tiče se hackova i preporuka sa TikToka – svaki drugi korisnik zapravo jeste isprobao bar jedan od hackova sa ove mreže u realnom životu.
Novina u istraživanju su i dodatna pitanja o uticajnim ličnostima, odnosno influenserima, a otvoreni odgovori ispitanika pokazali su ko su najpopularniji među različitim uzrasnim grupama.
Što se generacijskih razlike u Srbiji tiče, zanimljivo je da 93 odsto ispitanika koristi Viber kao primaran način komunikacije. Ipak, detaljnija analiza rezultata po uzrasnim grupama otkriva da se ovih “tradicionalnih” vidova dopisivanja drže stariji korisnici, dok njihova upotreba kod mlađih opada i to u korist komunikacije na Instagramu, WhatsAppu, Telegramu, a sve više i na Discordu.
Još zanimljivih rezultata istraživanja pogledajte na linku.
Naslovna fotografija: Unsplash / Jeremy Bezanger