Naš VMA završio u Netflix seriji, a zbog potpisa komentari na mrežama u Srbiji ne prestaju: “Ko nas Kleo, nije dangubio”
Drugi deo nemačke serije Kleo tek što je počeo da se emituje na Netflixu i bilo je sasvim logično da se o seriji povede šira diskusija na napim mrežama.
Jer, serija o ubicama, komunizmu, ujedinjenju, je snimana u Beogradu.
U jednoj od scena pojavljuje se zgrada VMA, ali svima je bilo zabavno kako je zgrada predstavljena u seriji.
“Ko nas Kleo nije dangubio”
“Ahahahahahah… pa nisu mnogo daleko, centrala je tu na Banjici “
“Tacno sam znao, kad god odem tamo, nšsto me snimaju, pitaju, zapisuju…”
“I onaj moskovski spomenik je sniman na avalskom tornju”
Ovo je samo deo komentara na mrežama, a korisnici su prepoznali još neke delove Beograda, muziku, u nekom delovima serije čak se i čuje srpski.
Ali vratimo se seriji.
Da li je za svakoga? Nije.
Ali ako volite crni humor, modu osamdesetih, soc dizajn i puca vas jugonostalgija, pogledajte je obavezno.
Jer ako ste voleli „Killing Eve“ volećete i Kleo.
„Killing Eve“ je prestao sa emitovanjem u aprilu 2022. godine. „Kleo“ se pojavila četiri meseca kasnije.
Ova neobična, tamno komična špijunska trilera povezana sa hladnim ratom ne podnosi vakuum.
Nemci Hanno Hackfort, Bob Konrad i Richard Kropf, koji su kreirali „Kleo“ za Netflix, očigledno se nisu plašili poređenja sa popularnom serijom „Killing Eve“, koja je imala četiri sezone na BBC America.
Kleo Straub (Jella Haase), njihova istočnonemačka protagonistkinja, je ubica sa naivnim igledom.
Kleo takođe ima svoju verziju Eve Sandre Oh, ovde prikazanu kao zapadnonemačkog policajca po imenu Sven Petzold (Dimitrij Schaad) — operativca sa druge strane koji je opsednut Kleo i čiji povremeni, mačka – miš odnos čini emotivni centar serije. Obe serije dele sličan stil: špijunska komedija kao tamno humorna bajka, koja prelazi između mračnog, nasilnog teatra i mračnog, glupavog humora.
Međutim, „Kleo“, čija je druga sezona premijerno prikazana prošle nedelje na Netflixu, je samostalna serija i, u zavisnosti od vašeg ukusa, može biti bolja od druge. Ona je lakša i direktnija u svom pripovedanju i humoru, ali jednako dirljiva i angažujuća. Nema finese „Killing Eve“, ali je genijalna na svoj opušteniji, ljudskiji način.
Druga sezona se vraća u turbulentni period između pada Berlinskog zida 1989. i ponovnog ujedinjenja Nemačke 1990. godine, gde Kleo, bivša tajna Štazi ubica, i dalje nastavlja ličnu misiju osvete koja je nekako povezana sa sudbinom dve Nemačke.
Šale, napetost, melodrama i nasilna akcija u „Kleo“ sve su smeštene unutar živopisnog portreta Berlina posle pada zida. Ali snimanje je očigledno bilo jeftinije u Beogradu, pa će gledaoci u Srbiji prepoznati razne delove našeg glavnog grada. I dačitava serije odiše soc arhitekturom pa nije ni čudo što je zgrada VMA završila u seriji.
Zgrada VMA predstavlja jedan od arhitektonskih simbola Beograda. Građena je prema idejnom projektu pukovnika diplomiranog inženjera arhitekture Josipa Osojnika i diplomiranog inženjera arhitekture Slobodana Nikolića, koji su za svoje delo, nakon konkursa raspisanog 1973. godine, dobili nagradu “22. decembar”. Objekat je gradila građevinska radna organizacija “Ratko Mitrović” po tzv. sistemu inženjeringa, uz angažovanje 48 radnih organizacija iz cele tadašnje Jugoslavije. Zgrada VMA je useljena i počela sa radom 01.01.1982. godine, piše na sajtu VMA.