Zoran Kesić o filterima na mrežama: Laž na koju svi pristajemo
Na društvenim mrežama sve je više fotografija na kojima ljudi ne izgledaju prirodno već koriste filtere kako bi bili drugačiji, ponekad toliko da se ne mogu prepoznati kada se sretnu na ulici.
To je bila jedna od tema na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu u Rovinju u okviru panela “Udobno u svojoj koži; Život u doba filtera”.
Jelena Zvekić, direktorka Smart Agency, istakla je na panelu da sve više njihovih različitih klijenata traži da im se obrade fotografije u fotošopu, ali da bude umereno i ne deluje neprirodno.
Kada je reč o mrežama i onima koji preteruju u filterima, kaže da su oni ceo svoj život prebacili na mreže i da im je bitno samo kako izgledaju na Instagramu.
„Njima ne smeta čak i kada ih ljudi sretnu na ulici i šokiraju se ili ih ne prepoznaju”, navela je Zvekić.
Prema njenim rečima, nisu za to krivi uvek mladi samo, već i njihovi roditelji koji im usađuju neke ideale lepote, pa ih i vode na plastične operacije.
„Kao društvo smo postali kvarljiva roba, transformisali smo svoje vrednosti”, ocenila je ona.
Novinar i TV voditelj Zoran Kesić naglasio je kako mu deluje da svi koji koriste filtere kao da pretenduju da izgledaju isto.
„Nisam protivnik filtera, ali svi sa filterima i oni koji se podvrgavaju estetskim operacijama izgledaju isto, umesto da se ceni različitost i unikatnost”, dodao je Kesić.
Prema njegovom rečima, filtere ne treba braniti, jer je to laž na koji svi pristajemo.
„Svi vidimo i znamo kad neko koristi filtere. Mi smo konzumenti toga jer ih pratimo i svesno pristajemo na tu laž. Decu treba zaštitu od tog must have osećaja da život ne postoji izvan društvenih mreža, jer i te kako postoji”, naglasio je Kesić.
B. C.
Naslovna fotografija: Goran Srdanov