Kad je Marija prolazila Jevremovom, momci su grizli stolove: Fotka na kojoj je imala 72 dokaz je da je njena lepota nadrealna
Vraški lepa i talentovana Marija Baksa bila je jedna od najpoželjnijih glumica bivše Jugoslavije. Interesantno, a i pomalo neverovatno je to što je u svojoj zemlji glumila u tek nekoliko ostvarenja, ali jedna beogradska legenda prepričava se i nakon njene smrti.
Iako je većinu svog života provela u Rimu, a delom i u Americi, rođena Osiječanka Marija Baksa kraj života dočekala je u Beogradu. Preminula je u novembru 2019. godine u svom stanu u Kosovskoj ulici, u 74. godini.
Početak karijere
Popularnost je stekla 70-ih godina prošlog veka, ulogama u filmovima “Kiklop” nastalom prema klasiku Ranka Marinkovića i “Davitelj protiv davitelja”. Prvi zapaženiji film bio je “Svi bokseri idu u raj”, a posebno je kritiku i publiku osvojila ulogom u filmu “Mlad i zdrav kao ruža”.
O njenim glumačkim sposobnostima nije nikada bilo dvojbe, ali Marija Baksa glasila je i za jednu od najlepših žena u regiji.
Opijala je lepotom koja je bila fatalna. Krupne zelene oči i raskošna kosa činile su da Marija izgleda poput svetskih lepotica.
Legenda iz Jevremove
Koliko je njena atraktivnost bila nesvakidašnja i moćna svedoči i jedna beogradska legenda njoj u čast – navodno su, kako pišu Novosti, muškarci koji su sedeli po kafićima odgrizali komade stolova kada bi ona prolazila Jevremovom ulicom u centru Beograda.
Čim je kročila na javnu scenu postala je jedna od miljenica čitave Jugoslavije, a i dan danas se priča o njenoj fatalnosti i misterioznosti. Zahvaljujući zanosnoj lepoti i zelenim očima upoređivali su je s Avom Gardner i Ketrin Denev. Navodno je imala veliki broj udvarača pa ne čudi da su je smatrali za femme fatale na ovim prostorima.
Marija je snimala filmove i van Apenina i Balkana, među kojima je najpoznatiji “Tajna Cosa Nostre”.
Baksa je bila u braku s biznismenom Milojkom Veljovićem s kojim je dobila ćerku Taritu koja i danas živi u Rimu, piše Blic.
Njena druga velika ljubav bila je arhitektura zbog koje je i došla u Italiju. Sa studijama je došla do kraja, ali nikad nije završila jer nije položila poslednja dva ispita.
Kako je ispričala početkom osamdesetih u intervjuu za Yugopapir, u Italiju je došla na nekoliko meseci s namerom da odradi praksu za arhitektonski fakultet, ali često su je posećivali filmski producenti pa je na kraju potpisala trogodišnji ugovor s producentskom kućom slavnog Dine De Laurentiisa. Tad je imala priliku da glumi s Linom Venturom, Čarlsom Bronsonom i Budom Spenserom.
Osim toga počela je da se bavi slikarstvom pa je u Italiji imala i samostalnu izložbu, a bila je poznata i kao kolekcionarka, a posebno mesto u kolekciji imali su domaći slikari. Poznavala je i Federika Felinija, ali s njim nije sarađivala.
– Zašto me nije bilo kod njega, mislite? Vrlo ga dobro poznajem i izuzetno cenim i kao čoveka i kao reditelja. Ali, njegove glumice su, po pravilu, gotovo duplo veće i teže od mene – rekla je za Yugopapir.
Poslednje godine života u Beogradu je provela van svetla reflektora, ali jedna fotografija nastala dve godine pre njene smrti, dokaz je da Marijina lepota do poznih godina nije izbledela.
Diana Niven Bećirović, poznatija kao prva starleta sa naših prostora i bivša mis Jugoslavije, objavila je u avgustu 2017. godine nekoliko fotografija sa Marijom Baksom i glumicama Katarinom Radivojević i Marijom Vicković. Iako decenijama starija od koleginica, Marijina lepota potpuno ih je zasenila.
Momci iz Jevremove sigurno su se i tada okretali za njom.